Gå til innhold
  • Bli medlem

Reklamasjon - har jeg noen sjanse?


fjellkaren

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte på forsommeren et telt som ble ødelagt. Jeg vil i grunn omgjøre kjøpet (angrer), men er usikker på om jeg har noen sjans til det. Her er historien:

06.juni: bestilte teltet på en stor norsk nettbutikk

11.juni: henter teltet på posten, setter det opp i stua og sjekker at alt er i orden

05.,juli: første overnatting i teltet; når jeg slår opp teltet går stanga tvers gjennom teltduken.

07.juli: skriver på email klage til butikken, forklarer saken.

09.juli: får svar fra nettbutikken - de skal vurdere saken og jeg kan enten levere inn i butikken deres i oslo eller returnere via posten

20.juli: leverer teltet inn til butikken i oslo

10.aug: får melding om at teltet er klar for henting, reparert

20.aug: henter teltet

Greia er at jeg har ikke fått brukt teltet i sommer slik jeg planla før sommeren da jeg kjøpte det og ble dermed drassanes på et eldre tungt telt som jeg jo ville erstatte med dette nye lette. Vet jo at det er mange tilbud på telt på ettersommeren, så jeg er fristet til å kjøpe et annet telt pga (1) jeg er irritert over at dette teltproblemet spolerte bruken i sommer (hovedsesongen), og (2) dels at jeg ikke helt stoler på at teltet vil holde nå utover i september (det er ikke veldig solid når teltstanga går tvers gjennom duken). Merker jeg er provosert over hele denne prosessen i og med at skaden har spolert bruken i sommer. Men jeg har ikke gjort noe mer ift å få returnert teltet og få pengene tilbake. Hva mener dere - er det noen sjans for at en klageprosess kan føre frem til en refusjon av beløpet? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har neppe rett til å heve kjøpet. Du reklamerte på teltet, og slik du fremstiller det gjorde butikken det de skulle gjøre - reparere teltet innen rimelig tid. Hvis du kan påvise at det er en feilproduksjon på ditt telt får du antakelig et nytt telt, ikke penger tilbake. Angreretten kan du heller ikke bruke, så jeg kan ikke se noen måte du kan få pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips dere. Saken har tatt en litt annen vending. Jeg surfet litt på alternative telt i samme kategori, og fant ut at eneste reelle alternativ er Hilleberg enan. Men jeg så at den har mesh dør på innerteltet, noe som er skikkelig turn-off. Tok meg derfor en testovernatting på skauen i går - teltet er tross alt reparert og stangmuffen er byttet til en mer solid og stangkanalen er forsterket rundt muffen. Jobben ser solid og ordentlig ut, så jeg vurderer kvaliteten som forbedret i forhold til originalen. Bestemte meg omsider for å beholde teltet. Neste problem er at teltet sagger, men et nyttig tips fant jeg i denne tråden, så det problemet er jeg optimistisk i forhold til.  https://www.fjellforum.no/forums/topic/46068-ringstind-superlight-som-sagger-når-vått/?tab=comments#comment-427274

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, fjellkaren skrev:

stangkanalen er forsterket rundt muffen. Jobben ser solid og ordentlig ut, så jeg vurderer kvaliteten som forbedret i forhold til originalen

Har du noe bilde av hvordan det ser ut nå? Helsport har en meget flink serviceavdeling. Jeg antar det er et Helsport Ringstind 1-2 SL du har. I kampen om å komme ned i vekt, blir det også på endemuffa spart litt lengde og vekt. Det er veldig viktig å være 110% sikker på at stanga er helt i enden før en bruker litt makt. Når teltet er helt tørt må jeg bruke litt makt på mitt Trolltind SL. Det har heller ikke noe strammesystem for å spare vekt. Noen telt har strammer som er så lang at du kan få låst stanga selv når den ikke er helt på plass, for så å gå rundt teltet og få stanga på plass i muffa. Veldig kjekt når det blåser mye og du er alene. 

Veldig mange her inne har Ringstind 1-2 SL og er veldig godt fornøyde med dette. @Per Fredrik og @Tor-Erik-L-77 er to av de.  Er vel Fjellforum sitt standard superlette solotelt. 

Og nå som det er løst har du telt i mange år. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.