Gå til innhold
  • Bli medlem

Laste inn kart på en gammel GPS


Tom42

Anbefalte innlegg

Jeg har en "ny" Garmin Colorado 300 og prøver å installere kart fra en GarminCD.  Har fått et installeringsprogram fra Garmin, men GPSen er for gammel slik at jeg ikke får lagt inn kartene. 

Imidlertid, kartene ligger i kontrollpanelet/Programmer, men jeg klarer ikke å få dem frem slik at jeg kan laste dem inn.

Et det noen som kan hjelpe meg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Tom42 skrev:

GPSen er for gammel slik at jeg ikke får lagt inn kartene. 

Du må først installere enten Basecamp eller Mapsource på PC'en. Deretter installerer du kartene du har fra Garmin i programmet. Du laster inn kartene til GPS til slutt fra mapsource eller Basecamp. Slik er det i hvertfall på andre eldre Garmins..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kjell Iver skrev:

Du må først installere enten Basecamp eller Mapsource på PC'en. Deretter installerer du kartene du har fra Garmin i programmet. Du laster inn kartene til GPS til slutt fra mapsource eller Basecamp. Slik er det i hvertfall på andre eldre Garmins..

Det er de programmene jeg fikk fra Garmin, men etter mye frem og tilbake fortalte de at disse programmene ikke støttet min gamle GPS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Tom42 said:

Det er de programmene jeg fikk fra Garmin, men etter mye frem og tilbake fortalte de at disse programmene ikke støttet min gamle GPS

Mapsource skal i hvert fall støtte Colorado 300, og jeg er bra sikker på at Basecamp også fungerer. Jeg støtter Kjell Iver sin beskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bjørn J skrev:

Mapsource skal i hvert fall støtte Colorado 300, og jeg er bra sikker på at Basecamp også fungerer. Jeg støtter Kjell Iver sin beskrivelse.

Ja, da hadde det vært bare bra.  Etter å ha strevd  på egen  hånd hadde jeg Garmin på tråden mens jeg prøve disse programmene, men det eneste jeg oppnådde var meldingen:  "Delevis installert"  eller noe sånn. 

Jeg fikk lagt kartene inn på enheten, men når jeg gikk ut og oppnådde full satelittdekning kom det opp grove kart.  f eks Oslofjorden var omtrent en rett strek,  

Tilslutt fikk jeg beskjeden om disse programmene ikke lenger støtter GC 300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.