Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppblåsbare liggeunderlag


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg ett Ajungilaq light-Mat liggeunderlag for rundt 4 år siden. Jeg har brukt det en del disse årene , men ikke i nærheten av bål og aldri rett på bakken. Til slikt bruk har jeg brukt mitt "gamle" liggeunderlag.

Men forrige helg dro jeg på en lite fjelltur , og oppdaget første natten at det var punktert. Utrolig kjipt.

I fjor var jeg på en 10 dagers på Hardangervidda med dette liggeunderlaget, og hadde dette skjedd første natten på den turen hadde ikke turen blitt den gode opplevelsen den ble.

Er dette noe jeg bare må forvente ? Jeg synes sovekomforten er så mye større med dette når det er i orden , at jeg har akseptert de 2 hektoene ekstra i vekt.

Hva er andres erfaring med slike liggeunderlag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har gode erfaringer med slike ligge underlag.

Eg har eit selvoppblåsbart fra Artiac. Og synest i grunnen att det tåler urtrolig mykje juling. Bare en gang har det gått hull på det, å det var når bikkja satte tenna i det. men det er jo heldigvis enkelt å bøte. Lappesaker er alltid med på tur. Eg er reine prinsessa når det gjelder det med å ligge. Litt ubehag, så får eg ikkje sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

tar du med deg oppblåsbart liggeunderlag så kan det være lurt å ha med lappesaker (de veier lite og tar ikke noe plass). det blir litt damp/fukt i liggeunderlaget (av at du blåser det opp) jeg har hørt om folk som har opplevd at det har frøset til is.

alikevell så syns jeg oppblåsbare er å foretrekke, jeg hadde kanskje 80 netter på mye ulikt og stygt underlag får mitt punkterte (og det var på dag 1 på en ukes tur...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn gikk det med denn madrassen i sola. Kamerat som glemte seg litt ut, og lot den ligge i sola. Materialet var av ein svart seig silikon greie, sikkert en av dei første oppblåsbare madrassene. Han låg litt vondt den natta :arrow:

Eg kjøre bamse extreme, på lange turer. Så har eg den oppblåsbare thermarest (orginal) på kortere turer, der det ikke er så langt heim

post-1414-133474427244_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.