Gå til innhold
  • Bli medlem

Heat Pal i bilen?


CNB

Anbefalte innlegg

Hei

Har fiksa meg seng osv bak i lasterommet på en Toyota. Lengden på lasterommet er 2.5 m, høyden er jeg usikker på. Sitter nå å lurer på om jeg skal kjøpe meg en Heat Pal for å få litt lunk der inne på kvelden. Fyrer selvsagt med gløtt på døra. Noen som har erfaring med noe sånn? Tenker jo at det burde gå helt fint siden den er beregna på båt..? 

 

C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes det høres risikabelt ut, både i forhold til velt og tilgang på oksygen, samt CO-produksjon, men vi bruker jo brenner i telt, så det er jo mulig så lenge man tar forhåndsregler..
Jeg ville heller kikket på en løsning som henter friskluft ute og sender eksosen ut. Gass eller diesel/parafin-drevet, men det blir selvfølgelig mye mer kostbart.

Endret av whistler
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Heat Pal fungerer utmerket. Vi bruker den i et litt eksklusivt jakttårn, med god ventilasjon.  Jakttårnet er  mer volumiøst og mindre tett enn enn lasterommet på en bil.

Skeptisk.

 

 

jenspetter

 

Endret av jenspetter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker sjøl..Men den er jo lager for oppvarming av båt, og det blir vel det samme som baki bilen..? Jeg har uansett en sånn krok som du fester på bakluka for å holde den noen cm åpen. Kanskje kjøpe en co2 varsler i samma slengen. Tenkte å belage meg på å bo litt baki bilen under jakta, så hadde vært digg med en sikker varmekilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kikka litt på den fireball saken også, men tenkte heatpalen var fin å koke morraskaffe på også ;) Pluss at det virka fint at den var veltesikker, siden jeg har hund tenker jeg det er greit å holde det så sikkeet jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, CNB said:

Ja jeg kikka litt på den fireball saken også, men tenkte heatpalen var fin å koke morraskaffe på også ;) Pluss at det virka fint at den var veltesikker, siden jeg har hund tenker jeg det er greit å holde det så sikkeet jeg kan.

Det er fullt mulig å koke på Fireball. 1 liter koker opp på drøyt 9 minutter i følge han her: https://www.youtube.com/watch?v=j2PuVER-fTI

Med hund i bilen ville jeg vært mer skeptisk. Kanskje best å ha bikkja ute når du fyrer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.