Gå til innhold
CNB

Heat Pal i bilen?

Anbefalte innlegg

Hei

Har fiksa meg seng osv bak i lasterommet på en Toyota. Lengden på lasterommet er 2.5 m, høyden er jeg usikker på. Sitter nå å lurer på om jeg skal kjøpe meg en Heat Pal for å få litt lunk der inne på kvelden. Fyrer selvsagt med gløtt på døra. Noen som har erfaring med noe sånn? Tenker jo at det burde gå helt fint siden den er beregna på båt..? 

C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes det høres risikabelt ut, både i forhold til velt og tilgang på oksygen, samt CO-produksjon, men vi bruker jo brenner i telt, så det er jo mulig så lenge man tar forhåndsregler..
Jeg ville heller kikket på en løsning som henter friskluft ute og sender eksosen ut. Gass eller diesel/parafin-drevet, men det blir selvfølgelig mye mer kostbart.

Endret av whistler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Heat Pal fungerer utmerket. Vi bruker den i et litt eksklusivt jakttårn, med god ventilasjon.  Jakttårnet er  mer volumiøst og mindre tett enn enn lasterommet på en bil.

Skeptisk.

jenspetter

Endret av jenspetter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er usikker sjøl..Men den er jo lager for oppvarming av båt, og det blir vel det samme som baki bilen..? Jeg har uansett en sånn krok som du fester på bakluka for å holde den noen cm åpen. Kanskje kjøpe en co2 varsler i samma slengen. Tenkte å belage meg på å bo litt baki bilen under jakta, så hadde vært digg med en sikker varmekilde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det går helt fint så lenge du utviser alminnelig forsiktighet og ikke sovner :)
Jeg har omtrent like stor bil, og bruker en Kowea Fireball (gassvarmer) for å få varme før jeg legger meg, den tar mindre plass enn en heatpal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ut Kovea Fireball som Skjult lenke - logg inn for å se den nevner. Det er en sikrere løsning etter mitt syn. Lag deg f.eks. en plate du kan feste den til. I tillegg ville jeg hatt en CO Alarm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg kikka litt på den fireball saken også, men tenkte heatpalen var fin å koke morraskaffe på også ;) Pluss at det virka fint at den var veltesikker, siden jeg har hund tenker jeg det er greit å holde det så sikkeet jeg kan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 minutes ago, CNB said:

Ja jeg kikka litt på den fireball saken også, men tenkte heatpalen var fin å koke morraskaffe på også ;) Pluss at det virka fint at den var veltesikker, siden jeg har hund tenker jeg det er greit å holde det så sikkeet jeg kan.

Det er fullt mulig å koke på Fireball. 1 liter koker opp på drøyt 9 minutter i følge han her: Skjult lenke - logg inn for å se den

Med hund i bilen ville jeg vært mer skeptisk. Kanskje best å ha bikkja ute når du fyrer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.