Gå til innhold
  • Bli medlem

Gule merker på trærne, DNT merking?


Tittei

Anbefalte innlegg

Annonse
1 time siden, Tittei skrev:

Er dette DNT sine

Det finnes en egen merkehåndbok, og alle som skal merke og rydde stier bør ha et lite kurs. @Kjell Iver er nok ikke mye i skogen!

IMG_0113.PNG.b534159dcff036e73b93b39f7215b36a.PNG

Men lokal brukes det som @whistler sier også andre farger. I området her brukes også to gulfarger, Grønt og to blåfarger. 

Endret av Memento mori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det er akkurat lik merking som de blå, slik som bilde til høyre viser, bare at de altså er gule. 

Akkurat dette var ved Knabben i Nedre Eiker/Buskerud, men har sett det flere steder i nærmiljøet. Da er det nok lokalt slik jeg trodde. Er likevel nyskjerrig på disse rutene, så får prøve spørre noe lokalt her (om ingen her inne vet mer nøyaktig) 

F241B984-E13D-4DFE-99E5-8C86CC4D4F5C.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sandnes rogaland har ridestier vært merket gult. Gjerne med hestesko (U), men ofte bare prikk eller strek.. de merkene blir nå erstattet med skilt. Eg. litt kjipt for nå tror alle som går på tur eller sykler at vi bare har lov å ri der det er skilt, mens egentlig har vi ifølge allemannsrett lov å ri på andre stier / veier og(om ikke kommunale regler sier noe annet). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er på vinteren, så hender det at jeg lager noen gule merker selv..

Flere steder så fins det lokale turlag, grupper eller til og med privatpersoner som merker stier som ikke har noe med DNT eller skiforeningen å gjøre. I Valdres bruker de hvitt. Jeg har sett andre farger også.

Det er en forbanna uting, den der malingen i naturen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.