Gå til innhold
  • Bli medlem

Reparasjon av flenge i telt.


Phaser

Anbefalte innlegg

Hei.  Ett telt vi hadde stående i hagen tok seg en flytur og endte opp med ei lang flenge i taket.   Det er ett tunelltelt og flengen går på tvers så en fix må tåle en del strekk.   Jeg har ikke noe symaskin som jeg får plass til så mye stoff i. Ser for meg at det kan repareres ved å sy på en remse stoff på hver side av flengen for så å sy disse i sammen slik at skjøten blir stående opp eller ned.   Andre forslag?   Og forslag til tøy og tråd?  Og hvordan forsegler jeg dette etterpå på en god måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
26 minutter siden, Phaser skrev:

Hei.  Ett telt vi hadde stående i hagen tok seg en flytur og endte opp med ei lang flenge i taket.   Det er ett tunelltelt og flengen går på tvers så en fix må tåle en del strekk.   Jeg har ikke noe symaskin som jeg får plass til så mye stoff i. Ser for meg at det kan repareres ved å sy på en remse stoff på hver side av flengen for så å sy disse i sammen slik at skjøten blir stående opp eller ned.   Andre forslag?   Og forslag til tøy og tråd?  Og hvordan forsegler jeg dette etterpå på en god måte? 

Hvilke telt og hvilke materiale er det?

Skal du bruke teltet i dårlig vær, ville jeg latt noen som kan dette ta jobben, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Phaser skrev:

Det er ett tunelltelt og flengen går på tvers

Har du et Helsport telt, så fikser de det for en billig penge. Helsport er gullverdt på service når noe skjer. 

Er det et annet telt er Sømhuset i Bærum, en plass du får hjelp. De fikser blandet annet Hilleberg telt. 

2 timer siden, Mareng skrev:

hvilke materiale er det?

Noen duktyper kan tapes, med meget bra resultat, mens andre må syes. Det brukes også en spesiel tråd som ekspandere litt slik at det blir tett.

Endret av Memento mori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett stort campingtelt av merket Outwell.    Kjøpte det brukt for en grei pris.  Har mest lyst til å prøve å fikse det selv men kan jo høre med sømhuset hva de ser for seg av pris. 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prøvd med tape.

Om det ikke er silikonlag burde tape, eventuelt med lim fungere.  Spinnakertape eller reptape til kiter burde være bra.

Har god erfaring med www.kitefix.com hvor de også har spesiallim (til mine kiter). Ellers vil lim av typen aquasure eller liqiusole (casco) som er fleksibel når de har herdet veldig bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.