Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan kombinere fjellturer med jobb!


JKfotball

Anbefalte innlegg

1 time siden, RoyN skrev:

Det er fullt mulig å komme seg på små turer mellom jobb-øktene også.

Du kan lese om På kanten av Nordmarka tråden, du trenger ikke mange timene på å få en flott natt i naturen. 

EC2E044C-BA0C-4BD9-A470-82B778096FF3.jpe

Endret av Memento mori
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 timer siden, Kjellis skrev:

Trenger du å dra så langt da, med nordmarka og lignende rundt Oslo skulle det vel være gode turmuligheter? Trillemarka er vel også innafor gjennomførbar avstand kanskje.  Sikkert flere turmuligheter også, men siden jeg ikke er fra Oslo er jeg ikke så godt kjent.

Jeg hadde selv en fysisk tung jobb tidligere. Løsningen for meg var å pakke ferdig sekken på torsdag og dra på tur rett etter jobb på fredag. Siden jeg ofte var sliten på fredag gikk jeg bare et lite stykke før jeg slo opp teltet. Da var turen i gang og jeg fikk en teltnatt mer enn om jeg ventet til lørdag 😊 

Jeg bor ved nordmarka, har gått normarka på langs 2 g og litt lei av skog turer egentlig, vil til fjells. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, JKfotball skrev:

Jeg bor ved nordmarka, har gått normarka på langs 2 g og litt lei av skog turer egentlig, vil til fjells. 

Det har jeg full forestående for. Man MÅ ha snaufjell og utsikt med jevne (ofte) mellomrom. Jeg har brukt Kolsåstoppen når steinrøysabstinenser blir for store for den kan lett tas unna på kvelden etter jobb. 

Men sjekk ut Skrimsfjellene så trenger du ikke bruke mye tid på reisen til fjellene. 

Og det er bedre med ofte og korte turer enn veldig sjeldne og lange turer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du bor i Oslo, så bor du jo utrolig sentralt til ift til å nå hele sør-Norge på en enkelt og grei måte. Jeg har ofte misunt Oslo-boere for nettopp det. Dere er nærme Hardangervidda(Finse med NSB), Jotunheimen(Buss), Vestlandet(buss), Femundsmarka(tog/buss) og alt det som finnes immellom der.  

Enkelt å komme seg til maaaange plasser kollektivt. Sjekk Valdresekspressen og Sogn&fjordane-ekspressen (Nettbuss.no)

Jeg bodde på Sørlandet og bortsett fra at det er verdens fineste plass i juli mnd, så er det stusselig resten av året, når man foretrekker fjellene. 7-8 timers kjøring til Beitostølen, 6-7 timer til Geilo, 9 timer til Sogndal, 9 timer til Femund osv.. Og man er egentlig avhengig av egen bil.

Sørlandet har egentlig "kun" Setesdalen (Og kanskje Haukeliseter med 4-5timers kjøring), og det tar ofte ca 2 timer++ å kjøre til ett utgangspunkt der også.. 

 

Så kanskje ett tips kan være å se mulighetene du har, istedenfor begrensningene:)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.