Gå til innhold
  • Bli medlem

Et nerde-dilemma for en fjellfisker


Anders Eriksen

Anbefalte innlegg

46 minutes ago, Anders Eriksen said:

Hmmmm. Kan kanskje virke som e har gjort ei lita tabbe med å kjøpe den stanga. Får se ka e føle etter å ha prøvd den. Har ei lettspinnstang. Speedmaster 9 fot 3 til 14 g. For meg ble denne litt soft når fisken ble opp mot kiloen. Men er jo sikkert litt smak og behag dette..

Får se om e må rydde plass til håven i sekken..

Neida!  Seikefin stang! Denne har du til sjøørret også;)  Veldig god stang, måtte kjøpe ny da hunden knakk mi første.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antar vannstanden har økt noe de siste dagene, regnet vel over 70mm i innerdalen bare i går men aner ikke dybden på vannene der oppe. Sjeldent jeg fisker med tyngre enn 10-12g i ferskvann uten at jeg vet det er veldig dypt. Kanskje speedmaster 3-14g stanga du har egner seg best til denne turen? Eller gjør som jeg og ole brumm hadde gjort, jatakk begge deler. Morro å teste med flere så kjenner man den virkelige forskjellen i stangoppsettet. :) 

Håper det kommer turrapport/blogginnlegg, veldig nysgjerrig på området selv!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2018 den 17.23, Anders Eriksen skrev:

Hmmmm. Kan kanskje virke som e har gjort ei lita tabbe med å kjøpe den stanga. Får se ka e føle etter å ha prøvd den. Har ei lettspinnstang. Speedmaster 9 fot 3 til 14 g. For meg ble denne litt soft når fisken ble opp mot kiloen. Men er jo sikkert litt smak og behag dette..

Får se om e må rydde plass til håven i sekken..

Halvannen kilos ørret på Speedmaster 9' 3-14g i vår. Stanga er helt super synes jeg. :)

DSC08812.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg får for «ja takk begge deler» Blir litt artig å kunne forske på forskjellen👍 @Bjarne H.S. Stanga er god den, helt enig. Prøver vel å finne ei unnskylding for at nystanga var et godt kjøp😂 Men hvordan opplever du bremsen på Stradic c14 1000 snella? Jeg oplever det som noe vanskelig å «finstille» bremsen når fisken gjør utras. Mener faktisk at mi gamle Stradic snelle (ikke c14 versjon) hadde bedre brems. 

Eg anna spørsmål er: Hvordan har dere bremsen når der fisker? Står den stramt og så slakker dere når fosken har bitt på eller står bremsa ganske slakt hele tiden? Er vel litt størr sjans for at fisken rykker seg av når mothugget blir gjort om bremsen står stramt og du fisker med multi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anders Eriksen skrev:

Men hvordan opplever du bremsen på Stradic c14 1000 snella? 

Min funker også bra, men savner knappen for å kunne få snella til å gå begge veier. Er ei god snelle etter mine begreper. Utrolig lett i vekt. 

@Bjarne H.S. hvilke str har du? Siden du har fire stk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Memento mori skrev:

Min funker også bra, men savner knappen for å kunne få snella til å gå begge veier. Er ei god snelle etter mine begreper. Utrolig lett i vekt. 

@Bjarne H.S. hvilke str har du? Siden du har fire stk. 

Jeg har 2 x 1000 og 2 x 2500. Jeg misliker baksperrknappen egentlig. Bruker den aldri. På den ene 2500-snella måtte jeg bytte ut mekanismen i denne da den sluttet å virke, baksperren altså. Det var vel med 2017-modellene at denne ble fjernet, i allefall de som selges her i landet. Da forsvant også den gode utvekslingen. Den siste min, er 2016-mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.