Gå til innhold
  • Bli medlem

Varighet fiskekort (inatur)


amk

Anbefalte innlegg

Hvor lenge varer et dagskort kjøpt på iNatur? Følger det datoen, eller 24 timer fra kjøp? 

Det jeg lurer på er jo hvis jeg kommer om kvelden, fisker litt, sover, står opp neste morgen, fisker litt til og drar hjem, alt innenfor et døgn,- må jeg da kjøpe 2 kort?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 minutter siden, amk skrev:

Hvor lenge varer et dagskort kjøpt på iNatur?

Det går dessverre på dato. Så skal du følge boka, må du kjøpe 2 kort. Som regel er 3 dagerskort det som da lønner seg. Feks koster 1 dagskort 60 kr, mens 3 dagerskortet koster 90kr. NB iNatur sin løsning er det viktig og velge 3 dagerskortet og ikke 3 dager i kalenderen, for da blir det plutselig 3 dagskort. Systemet gjør det ikke om til et dagskort. Har selv gjort den blemma.

7552A5ED-3F34-4260-9A92-4B4F20D869DB.jpeg

Endret av Memento mori
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, clyng skrev:

Mener jeg har kjøpt både dato og tidspunkt varianter

Sjekket de siste 7 jeg har kjøpt på inatur forskjellige steder, alle er på dato. Men det er noen vann som har løsningen med SMS betaling samme som for bomveier, og der er det 24 timersregelen som gjelder. Liker det mye bedre, er som regel på tur som trådstarter og da er det kveld og morgen som gjelder for fiske. Vet det er endel som kjøper et døgnkort og fisker morgen og kveld på det, og mener det er innenfor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler du via inatur.no går det på dato, mens handler du kort på sms går det innimellom på dato mens andre ganger på klokkeslett.  Handler du fysisk kort går det vel stort sett på klokkeslett de aller fleste steder, selvom det her også enkelte steder bare går på dato. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Hermansen skrev:

mens handler du kort på sms går det innimellom på dato mens andre ganger på klokkeslett

Har akkurat samme erfaring i løpet av de 3 siste dagene. Ett kort med tydelig angitt gjeldende dato og et med tidsintervall fra en dag til den neste. Begge kjøpt med sms til 2377.

For å gjøre forvirringen komplett, så sto det spesifikt på plakatene der jeg fikk tidsintervallet at kortet bare gjaldt for kjøpsdato:blink:

Endret av Larix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det vel ikke parkeringsvakter som går rundt å kontrollerer fiskekort, så om du har kjøpt for en dato sent en ettermiddag og drar hjem igjen dagen etter, så har "de" fått pengene sine, her spiller nok sunn fornuft inn og min erfaring er at de som kontrollerer har sunn fornuft,

har som regel med barn på tur, under 16 år og da kan de stå for fiskingen dersom turene blir en dag eller to lengre :) 

så ta med barn på tur! :) da kan middagen fiskes når det måtte passe! ;)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder produktbilder som ligger en zillion ganger ute, på en zillion nettbutikker, så ser jeg på dem litt i samme gate som pressebilder. Men det er vel sikkert over grensen det også om man ser strengt på det.

  • Forvirret 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.