Gå til innhold
  • Bli medlem

Kvinnfolk og jakt ?


tg

Anbefalte innlegg

Statistikken visar ein auke i antall kvinnelege jegrar dei siste åra.

Kvifor er det blitt slik? Kjem kvinnfolka til å okkupere jaktmarkene til mannfolka?

Er kvinnfolk egna til å ha med seg på jakt?... Frå naturen si side er dei jo skapt for å føde barn og lage mat ...he,he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo det er sant att det er mange fleire kvinner som tar jegerprøven og som instuktør på denne så er det heller ikke så vanskelig å se hvem som er mest seriøse, kvinnene er mye flinkere de er mer med på undervisningen og stiller flere spørsmål enn mannfolka. tror ikke det er fordi mannfolka hvet mer de fleste har jo ikke sett noe annet vilt enn endene i byparken uansett. desuten har kvinner mye lavere skadeskytingsprosent enn menn, noe som er viktig i forhold til framtidig jakt, vi må jo prøve å være så seriøse som mulig når det jeller jakt både i forrhold til våre egne jaktmotstandere som det stadig blir fleire av men vi må heller ikke glemme att Eu byråkratene kommer til å få mer og mer inflytelse og makt. Så litt flere kvinner på jakt er ene og alene posetivt for alle parter. :roll:

Lykke til med jakta!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

jenter på jakt er bare fint,,, har selv to jenter i jaktlaget mitt, og det er bare koselig det! de er flinke, og minst like skikkelige jegere som oss gutta!

eneste å utsette på dem er vel at de vasker håret på reinsjakt, og i år førte det til at reinen som passerte hytta stakk av,,, hehe,,,

det eneste eg tør påstå vi menn egner oss bedre til enn kvinner/jenter, er bæring av f. eks sementsekker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig egner jenter seg på jakt! Poenget med at vi spør mer og lettere innrømmer at vi ikke vet fører til at vi gjør færre "kukstøkker" og f.eks. ikke slipper skudd i utrengsmål. Dessuten er vi (oftest) mindre og dermed kommer oss lettere gjennom småkratt o.l. :wink:

Det er like viktig at jenter "vet hvor maten kommer fra" som at gutter gjør det.

Men, selvfølgelig, dere gutta er jo grei å ha med når reinen skal bæres hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,,, er vel jegeren som skal bære reinen hjem selv vel?? men det er klart, eg kjenner meg selv godt nok å vite at eg hadde lettere gitt etter for en bønn fra ei jente,,, kvinner og menn får hjelpe hverandre så godt de kan, både på jakt og i heimen,,,

men som sagt, kvinnelige reinsjegere må lære seg å legge igjen sjampoen hjemme,,, det fører ulykke med seg å vaske håret på reinsjakt,,,

så om noen jenter vil ha meg med på reinsjakt neste høst, uten sjampo, så er det bare å si ifra.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinnelige reinsjegere må lære seg å legge igjen sjampoen hjemme,,,

enig med deg der, ingen shampoo på tur! Har aldri skjønt hvorfor man ikke greier å vente til man kommer hjem. Det er jo det som er litt av 'greia'; at man får en etterlengtet dusj når man er vel hjemme igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hva er galt med jenter på jakt? Kan ikke fordra folk som mener jentene skal holde seg hjemme og lage mat, vaske, føde barn og stoppe sokker!

Og sjampoen blir så klart hjemme. Hva skal man med den på tur uten dusj? "Forurense" vannet? Nei ellers takk :wink:

Greit å være rein, men vaske håret kan man gjøre hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var visst fryktelig kaldt å stappe hodet i elva den gangen,,, det var kaldt å vade den samme elva og...

selv bruker eg stort sett bare kreklingkratt som såpe på tur,,, litt røft, så junior har ikkje fått kjørt seg på det enda, men det funker bra,,, fjerner fiskelukt til og med,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.