Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny fiskestang Haspel


eriblist

Anbefalte innlegg

Hei

Er på utkikk etter ny Haspel fiskestang til ferskvannsfiske hovedsakelig til ørret, bruker for det meste sluk på 7 til 12 gram, har noen få på 15 gram. Det blir også noe mark fikse.
Har i dag ei Beastmaster CX STC 210/240L 3-14g og Shimano Stradic CI4+ 1000 FB.

Sene Sufix DuraFlex 300m 0,18mm

 

Ønsker ei stang som er mere følsom og som forhåpentlig gjør at jeg kaster lengre.

Ser man får stenger som går i fra 3 til 14gram og 7 til 30g

Prisene starter på 300 til 10.000,-

Noen som har noe og anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ville jeg sjekket ut Shimano Speedmaster-serien. Jeg er svært fornøyd med mine på 9 og 10 fot, henholdsvis 3-14g og 7-21g kastevekt. Den korteste med 1000-snelle, den lengste med 2500-snelle. Stengene har vært i mye bruk i flere år på mine turer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme snella som deg og en Lawson Arctic Trout MicroWave S3 10' 4 -16 g 3-delt m/ Tube.

Nydelig kombinasjon. :-)

Hvis du vil kaste enda lengre med denne kombinasjonen vil jeg anbefale multisnøre fremfor monosnøre.

Bruker selv 0,111mm Berkley Nanofil med en stanglengde 0,24mm fluorocarbon fortom. Selv lette spinnere får en goo luftetur med denne kombinasjonen. Trolig det snøret som er lettest å kaste langt med, men er ikke veldig slitesterkt. Bla derfor fortom av fluorocarbon. Meget følsomt snøre, og null bråk i stangringene.

Prøver i disse dager ut "nye" Fireline Ultra 8 for å finne annet snøre med samme egenskaper som Nanofil, men bedre slitasje-styrke. "Time will show"!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, jehembre skrev:

Bruker selv 0,111mm Berkley Nanofil med en stanglengde 0,24mm fluorocarbon fortom. Selv lette spinnere får en goo luftetur med denne kombinasjonen. Trolig det snøret som er lettest å kaste langt med, men er ikke veldig slitesterkt. Bla derfor fortom av fluorocarbon. Meget følsomt snøre, og null bråk i stangringene.

Prøver i disse dager ut "nye" Fireline Ultra 8 for å finne annet snøre med samme egenskaper som Nanofil, men bedre slitasje-styrke. "Time will show"!

Jeg testet ut Fireline Ultra 8 tidligere i sommer. Likte det ikke i det hele tatt. Kastet knapt lengre enn mono og mye støy. Jeg sverger til Nanofil eller mono av type Stroft GTM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Bsv skrev:

Jeg testet ut Fireline Ultra 8 tidligere i sommer. Likte det ikke i det hele tatt. Kastet knapt lengre enn mono og mye støy. Jeg sverger til Nanofil eller mono av type Stroft GTM.

Har Fireline Ultra 8 0,15mm på SØ-stanga nå, Speedmaster BX 10" 7-21gr, Shimano Stradic 2500FK HG. Kaster godt og vel langt, men enig med at det kanskje bråker litt i stang-ringene. Satser på at det kanskje blir litt bedre etter at det har blitt brukt mere og myknet litt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.