Gå til innhold
  • Bli medlem

Padlebukse? Noen råd?


Gjest Mareng

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Miamaria skrev:

Ja, gud forby latexføtter. 🤣

Hvorfor det? Jeg har latexføtter på min, og de er både holdbare og gode å ha på. Jeg har uansett et par slippers jeg trer på meg når jeg skal på land.

Grei pris på tørrdrakter hos kajakkspesialisten.

Endret av Lompa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 minutter siden, Lompa skrev:

Hvorfor det? Jeg har latexføtter på min, og de er både holdbare og gode å ha på. Jeg har uansett et par slippers jeg trer på meg når jeg skal på land.

Det husker jeg ikke. Jeg husker bare at jeg hadde det på den første drakten min, og sverget at den &R(%&/$E%& dritten skal jeg aldri ha igjen. Lurer på om ikke det blant annet var et helvete når man skulle ha padleskoene på. Sikkert noen andre som vet, det er nokså vanlig oppfatning tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Miamaria skrev:

Det husker jeg ikke. Jeg husker bare at jeg hadde det på den første drakten min, og sverget at den &R(%&/$E%& dritten skal jeg aldri ha igjen. Lurer på om ikke det blant annet var et helvete når man skulle ha padleskoene på. Sikkert noen andre som vet, det er nokså vanlig oppfatning tror jeg.

Det er mulig. Jeg bruker ikke padlesko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latexføtter er glatte, skjøre og man må bruke talkum på de for at levetiden skal bli lang. Men man kan ha sokker under, padlesko over og de er lette å bytte.

Det ble uansett en slik drakt på meg:

https://nemo.no/produkt/nemo-force-10-torrdrakt/

Jeg fikk en som var helt ubrukt, i pakken enda, for 3500kr, og den passer perfekt.

Enkel og grei drakt uten noe ekstra, med neoprenføtter med tynn ekstra gummi under, og behagelige neoprentettinger i halsen og mansjettene.

Tettingene er koniske, og kan klippes til om de er for trange, men jeg skal ligge drakte to døgn med en bøtte i halsen og to brusflasker i mansjettene, slik at jeg utvider de ferdig før jeg evt. klipper de litt løsere.

Lett, fin, og helt enkel drakt med «rent» utseende. Ny drakt til den prisen, kan man ikke slå uansett. Nå slipper jeg talkum på latextettinger også, (selv om jeg synes latextettinger er svært bra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.