Gå til innhold
  • Bli medlem

Luftmadrass til camping.


Anbefalte innlegg

Hei. 

Er på jakt etter ny luftmadrass da den forrige fra jysk tok kvelden. 

Blir brukt til camping nær bil på sommeren så vekt og r verdi har ikke noe betydning. 

Noen som har tips om en behagelig luftmadrass til 2 personer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er vel som de fleste av oss som har forsøkt disse madrassene, blitt ganske skuffet. De to jeg har forsøkt hadde små hull som synes å komme fra maskineri (pakkerobot?) som har klypt i materialet. Begge var laget av Jilong. Etter dette har jeg gitt opp disse. Jeg vet heller ikke om noen brukbar erstattning for denne type madrasser. Å dra med seg en oppblåsbar gjesteseng blir litt voldsomt selv om de muligens er mye mer solide. Har faktiskt vurdert en tynn skumgummimadrass med et tynt selvoppblåsende liggeunderlag oppå. Tror dette kan fungere ganske greit. Feltseng er er en annen mulighet, men da er man avhengig av et helt jevnt underlag og dem er det ikke så mange av, bortsett fra på campingplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok ikke rette forumet for erfaring med luftmadrasser, men jeg drister meg til å komme med et tips. Intex lager mye rart oppblåsbart. Rimelig, men det jeg har vært borti har vært av god kvalitet. Kan være verdt å sjekke ut 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilke typer madrass du tenker på. Men jeg har vært godt fornøyd med Biltemas madrass så langt. De er tykke (ca 8 - 10 cm, oppblåst) og fåes i både i 90 cm og 150 cm bredde. Er nok mye arbeid å blåse opp med håndpumpe, så jeg har kun bassert meg på å bruke madrassen, når jag har camp like ved veg. Og da har jeg benyttet elektrisk pumpe, som går på 12V. 

Har kun brukt de som underlag/seg i lavvo, med bunnduk. Ikke solseng i terreng, eller bademadrass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt an på hva du ser etter. Skal de kun brukes til campingtur hvor man gjerne kjører helt frem, så har jo ikke vekten så mye å si. Det er jo også ganske stor forskjell i pris, fra de billige til noen hundrelapper til de som koster tusenlapper. 

Har selv sovet de siste 17 nettene på et exped liggeunderlag som jeg har hatt oppe på en feltseng på campingtur. Kan ikke si annet enn at jeg har sovet veldig godt! Har ellers sett at liggeunderlagene fra Outwell har fått en del skryt andre steder. Jysk har fortsatt noen oppblåsbare alternativer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips. 

Vi har fra før skikkelige liggeunderlag som vi bruker når vi telter i Villmark, men foretrekker en litt større Madrass når vi er på campingplasser der vi kjører helt frem og vekt ikke spiller noe rolle. 

Noen som har prøvd det doble fra expeed? 

skal e over alle tipsene her 😊

Endret av dbrownie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom tilfeldigvis over denne etter et søk og tenker jeg gjør et forsøk.

https://www.sparkjop.no/615357_Intex_Downy_luftmadrass_enkel_76x191x22

De har en dobbel også, men du har vel kanskje skaffet deg en madrass allerede.

https://www.sparkjop.no/615358_Intex_Downy_luftmadrass_dobbel_137x191x22

PS. Treg side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.