Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal den være sånn? Osprey xenith 105l


Linn Mari

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 1 måned senere...
38 minutter siden, Joachim V skrev:

Eneste jeg kan forstå er at de kan vrenges ut og ned og brukes i stedet for topplokk. Altså med topplokk så ligger det bare løst oppå?

Fin sekk, gleder meg til å bruke den. 😀

skal være mulig og bruke topplokket som dagstur sekk eller sånn liten taske til og ha bak på ryggen :)  flere filmer på you tube som viser dette.

ser ut som det blir denne sekken på snart og så kom gjerne med en tilbakemelding på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Joachim V skrev:

Topplokket som dagstursekk kommer ikke i Europa på Xenith/Xena, selges kun i USA.

Topplokket kan taes av likevel. :)

Jeg har Trollhetta 95L med dagstursekk i topplokket uten å ha brukt den så tror ikke det blir noe savn. 

 

 

bare lurer siden jeg vipper nettopp mellom  Trollhetta 95L Og Xenith 88 åssen er disse mot hverandre ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tolsen87 skrev:

bare lurer siden jeg vipper nettopp mellom  Trollhetta 95L Og Xenith 88 åssen er disse mot hverandre ? 

Jeg fikk aldri noe god følelse av Trollhetta med 20kg, tvertimot. Styr med pakking for å få vekta opp og uansett så henger den på hofta. Uten å ha prøvd Xenith med vekt så var førsteinntrykket at den sitter mye bedre og følger ryggen på en helt annen og bedre måte. Jeg kan og lett se at den bygger høyere enn Trollhetta noe jeg ser på som positivt. Man vil jo ha vekt opp i sekken, ikke henge på hofta som Trollhetta min gjør. 

Ingen grunn til å vurdere Trollhetta spør du meg. Jeg fikk min Xenith på salg og betalte det samme for de to. Men kan jo være greit å prøve de. Dette er sekker som finnes i mye butikker. 

Trollhetta har og fått et hull jeg skal reklamere på. Den har 17 døgn på tur, det er bare for dårlig. 

Er du interessert i vannsystem så har Trollhetta det inne i hovedrommet mot ryggen uten hempe til reservoir. Det vil skli ned og du må nedi hovedrommet for tilgang. Xenith har dette utenpå mot ryggen og med klips til å henge posen i. Jeg hadde aldri vurdert å bruke det på Trollhetta med den løsningen, med Xenith mye mulig. 

Mulighet for å skille hovedrom mot bunn til sovepose er kjekt. 

Trollhetta kan åpnes helt i front, Xenith bare fra sidene. 

Gleder meg til å prøve den. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Joachim V skrev:

Jeg fikk aldri noe god følelse av Trollhetta med 20kg, tvertimot. Styr med pakking for å få vekta opp og uansett så henger den på hofta. Uten å ha prøvd Xenith med vekt så var førsteinntrykket at den sitter mye bedre og følger ryggen på en helt annen og bedre måte. Jeg kan og lett se at den bygger høyere enn Trollhetta noe jeg ser på som positivt. Man vil jo ha vekt opp i sekken, ikke henge på hofta som Trollhetta min gjør. 

Ingen grunn til å vurdere Trollhetta spør du meg. Jeg fikk min Xenith på salg og betalte det samme for de to. Men kan jo være greit å prøve de. Dette er sekker som finnes i mye butikker. 

Trollhetta har og fått et hull jeg skal reklamere på. Den har 17 døgn på tur, det er bare for dårlig. 

Er du interessert i vannsystem så har Trollhetta det inne i hovedrommet mot ryggen uten hempe til reservoir. Det vil skli ned og du må nedi hovedrommet for tilgang. Xenith har dette utenpå mot ryggen og med klips til å henge posen i. Jeg hadde aldri vurdert å bruke det på Trollhetta med den løsningen, med Xenith mye mulig. 

Mulighet for å skille hovedrom mot bunn til sovepose er kjekt. 

Trollhetta kan åpnes helt i front, Xenith bare fra sidene. 

Gleder meg til å prøve den. 

 

 

Takk for en fin omtale der.

liker det at mann kan skille hovedrom mot bunn til ja sovepose, det har også den sekken min i dag som skal skiftes ut.

jeg har mulighet til og få Xenith'n til en ganske grei pris  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, tolsen87 skrev:

iker det at mann kan skille hovedrom mot bunn til ja sovepose, det har også den sekken min i dag som skal skiftes ut.

Når dere har soveposen i bunn, er det uten soveposetrekket det da? Har aldri gjort det, har bestandig hatt soveposen utenpå sekken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Linn Mari skrev:

Når dere har soveposen i bunn, er det uten soveposetrekket det da? Har aldri gjort det, har bestandig hatt soveposen utenpå sekken :) 

får du komprimert den såpass til at du kan ha den i bunn er jo det en stor fordel, men jeg har min også på utsiden stroppet fast. 

håper den nesten soveposen jeg ender opp med at jeg får komprimert den såpass at den får plass i bunn 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Låner tråden litt til. 

Hvor kan jeg få tak i hoftebelte om jeg ønsker å bytte størrelse? 

Jeg har kjøpt Large Xenith 88 som kommer med Large hoftebelte og kunne nok med fordel vært Medium. 

Jeg finner det ikke i nettbutikker ei heller Osprey sin egen. 

Størrelser står her s. 5

Noen som vil bytte? :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Joachim V skrev:

Hvor kan jeg få tak i hoftebelte om jeg ønsker å bytte størrelse? 

Jeg har kjøpt Large Xenith 88 som kommer med Large hoftebelte og kunne nok med fordel vært Medium. 

 

 

 

Samme med meg og min Xenith 108 liter.
Eneste løsninga er å kontakte Osprey direkte på mail :)
[email protected]

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.