Gå til innhold
  • Bli medlem

Johnsens turloggBlåfjellenden - igjen.


REJOHN

Anbefalte innlegg

Torsdag til fredag til en forandring.

P7268819.JPG
Det vil bli et lite opphold i turgåingen de neste ukene. Ikke det at vi - Bestyrerinnen og jeg - vil sitte i ro, men turene vil bli mange men ikke lange. Og varme...

Det måtte derfor bli en tur denne uka. Og da til Blåfjellenden. Jeg er innover stort sett en gang i uka i sesongen, og denne gangen altså torsdag til fredag.

Det er jo som oftes lite nytt å berette fra disse turene. Det blir mye det samme fra fgang til gang. Denne turen skiller seg ut ved at det blir stopp for bading. Det skjer ikke hver tur, det skjer ikke hvert år engang.
P7268783.JPG
Denne gangen ble det på ny en stopp ved Fossebekken, min egen "hemmelige" kulp...
Den er ikke så veldig dyp - vannstanden er jo lav over alt, men det er mulig å dyppe kroppen.
Det tok en stund før jeg igjen iførte meg skoen og tok fatt på turen innover heia.

Denne gangen var det varmt i tillegg til tørt. Normalt trenger jeg ikke å drikke på disse turene. Denne gangen hadde jeg med en flaske med saft, - og brukte alt.
P7278821.JPG
Likevel drakk  jeg bokstavlig talt litervis da jeg kom ned til hytta. Nå er jo ikke opp mot 30 grader dagligdags i heia. Jeg kan faktisk ikke huske så høy temperatur noen gang.

Det vil si, jeg gikk en gang en 6 timers tur i så varmt vær. Det holdt på å gå galt - jeg drakk alt for lite. Og jeg har selvsagt ikke lært noe som helst fra den turen....
P7278823.JPG
Etter å ha drukket en liter på styrten ved hytta, gikk jeg ned for å bade nok en gang. Det var mer enn 23 grader i vannet, nesten litt lunkent.

Det ble en varm natt. Selv om temperaturen ute sank til under 15 grader, var det hett inne. Det ble lite søvn og tidlig opp. Noe som passet godt. Det var meldt om temperaturer opp mot 30 grader. Da passet det bra å ta opp bakken mens det fortsatt " bare" var litt over 20 grader.
P7278826.JPG
Heldigvis blåste det litt slik at varmen ikke ble for påtrengende.

Hjemturen brakte minner om "gamle dager". Mesteparten av de som skulle til Hunnedalen var familier. Selv om jeg var siste mann ut dørene, tok jeg igjen alle som hadde startet før meg. Nå skyldes ikke det min fart men farten ungene holdt....
P7278831.JPG
Det ble stopp ved kulpen i Fossebekken på hjemveien også. Og solbrente skuldre. Det var resultatet av å gå uten noe på overkroppen og så ligge i sola en times tid.

Brunfargen som jeg jo betaler dyrt for i syden, er alt på plass. Nå lurer jeg bare på om det er mulig å bli brunere enn brun.

Les hele artikkelen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.