Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til tynne ullsokker sommerstid


KjerstiDU

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har et par tynne ull liner sokker fra Icebreaker jeg er veldig fornøyd med. De sitter stramt og godt på. De føles riktig i størrelsen. I går fant jeg noen Norrøna sokker til halv pris og de virker også veldig tighte og gode. 

Ullvang er alt for store i forhold til størrelsen. Så da må man i så fall gå ned minst en størrelse. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd ulike linerer frå ulike merker men endar alltid ut med Bridgedale sine når "det gjeld". Sitt godt, transporterar godt og er ganske slitesterke. 

Meinar dei finnast i to variantar : en med ull og en som er "cooling". Eg har berre nytta dei med ull. 

Therese 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tessatroll skrev:

Har prøvd ulike linerer frå ulike merker men endar alltid ut med Bridgedale sine når "det gjeld". Sitt godt, transporterar godt og er ganske slitesterke. 

Meinar dei finnast i to variantar : en med ull og en som er "cooling". Eg har berre nytta dei med ull. 

Therese 

Har brukt bridgedale cooling (syntetiske) en god del, disse er nærmest uslitelige, men ikke like gode å gå lang i som ull, hadde og noe par med bridgedal tykke ullsokker og kvaliteten på disse var også bra. Bestillte meg en bunke med smartwoolsokker, men det var vell bridgedale jeg skulle ha..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikk på Devold sine sokker.... Har selv litt for mange par med denne sokken

https://www.devold.com/nb-NO/hiking-medium-sock/?p=SC 564 063 A&c=772A

Å den er bare helt fantastisk. Hadde en liten elsk på Ulvang sine sokker før, men devold går de en høy gang. 

https://www.devold.com/nb-NO/outdoor-medium-sock/?p=SC 546 063 A&c=272A

Kan også anbefale disse, men de bruker jeg stort sett om vinteren når det er litt kaldere i været. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat 100% ull, men bruker selv bare sokkene man får på Felleskjøpet, National Tursokk og Fjellsokk. Tursokken er tålig tynn og den bruker jeg til både til hverdags hele året, og på turer når det er varmt. Fåes i 3pk og til tider på tilbud til 99,- pr. pk :)

Evt går det an å sjekke "Fritidssokken" til 149,-, den er 55% ull og sikkert enda tynnere.
https://www.felleskjopet.no/sok/?search=National

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på hyllesten av Bridgedale, bruker "coolmax liner" når det er varmt, "thermal liner" når det er kaldere. Det finnes også en 3dje variant i ull, men den har jeg ikke prøvd.

Bridgedale sokkene er ekstremt slitesterke og tåler mange vask. De blir heller ikke slappe i fisken under bruk eller etter vask. Med kombinasjon av den "rette" oversokken transporterer de fuktigheten effektivt bort fra foten.

Ved første øyekast kan prisen for en 2-pakk virke noe stiv, men den har faktisk holdt seg på samme nivå i mange år, så på lengre sikt har de blitt billigere. 

Så skal du ha sokker som funker, prøv Bridgedale linere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvang sine går det rimelig fort hull på hæl og tåball så kuttet de ut. Devold er holdbare virker til på hatt noen par et års tid både daily light og medium og eneste som holdt til jentungen av ullsokker. De tynne har blitt brukt mye i sommer.

Smartwool hike medium har holdt bra . Kjøpte noen Bergans Hogna som satt bra på spent på lenge de holder hvertfall gode gå i og forsterket riktige plasser litt mindre ull i de .

Bridgedale er nok gode egentlig det skulle ha men tomt butikken her som har de så prøvde Smartwool.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.