Gå til innhold
  • Bli medlem

"Det var det" eller "Det var farvel til den turen"


Tom42

Anbefalte innlegg

Det begynte så bra - og sluttet så tragisk. 

Siden jeg har problemer med å gå, har jeg satset på sykkel og tilhenger, og i går morges gjennomførte jeg den til nå lengste treningsturen med 24 kilo nyttelast.  Og kom hjem glad og fornøyd, skulle bare reparere en vegg.

537536424_IMG_1528(467x640).jpg.42ed9d8760521c3645dbcf2d471d89e4.jpg

 Men da hadde jeg gjort regning uten vert,  Til tross for at jeg hadde vært opp og ned av stigen ørten ganger skled den plutselig ut, med meg på slep og tre meter i fritt fall går utrolig fort.  Husker bare en ting som for gjennom hodet mitt på veien ned:  "Det var den turen på Hardangervidda".

Så:  "Farvel til sykkel og henger"

567351908_IMG_1522(640x440).jpg.48137f8d3664fa42a1389ccced183893.jpg

"farvel til sekken som skulle erstattet kannene"  Den ar bre å pakke ut.

1391753762_IMG_1524(487x640).jpg.0b01eafeba1016335c145f9d8d83eb89.jpg

"Farvel til det lægeret som jeg så frem til å bruke som base".

farvel 544166549_IMG_1523(640x431).jpg.1e43ac8110cceb5a50a6815648ded2dc.jpg

.I stedet ankom omsider en ambulanse,

624775327_IMG_1519(640x480)(640x480).jpg.c8435ef973c363b3f5c46a487fc67170.jpg

Og tenk om de hadde tatt meg med med en gang!  Neida, jeg måtte jo få noe smertestillende.  Ja, de fattige skal ha takk. 

Og det fikk jeg til gangs, hele 9 ml ble pøst inn i den stakkars kroppen min - til ingen nytte, noen jeg gang på gang fortalte dem var nytteløst - jeg reagerer ikke på morfin.

Og som om ikke det var nok, sykepleieren på sykehuset satte sprøyte nr 10. 

Men heldigvis, side jeg tilhørte kategorien "Haster" ble jeg tatt under behandling,, og det neste jeg husker var at skulderen var på plass igjen.

Og nå må jeg ta det med ro i 6 uker - og når de uken er over en Hardangervidda stengt for fredelige folk som jeg.  Da er det folk med børse som regjerer grunnen

 

.

 

 

Endret av Tom42
  • Trist 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff, så fryktelig kjedelig. God bedring! Når det er sagt, jeg tviler på at du ligner så mye på en rein at det er noe større fare å bevege seg på vidda under jakta. Lægeret ditt er vel kanskje opptatt da. Jeg var ute og trasket på Hardangervidda under reinsjakta i forfjor, traff så mye hyggelige folk at :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Heriks skrev:

huff, så fryktelig kjedelig. God bedring! Når det er sagt, jeg tviler på at du ligner så mye på en rein at det er noe større fare å bevege seg på vidda under jakta. Lægeret ditt er vel kanskje opptatt da. Jeg var ute og trasket på Hardangervidda under reinsjakta i forfjor, traff så mye hyggelige folk at :)

takk for hyggelig hilsen.  Jada, jeg har gått på fjellet under reinsjakta, men da var jeg på sauesanking - og som du sier - jegerne er hyggelige folk- Jeg tok kontakt med dem før jeg gikk inn i dere områder og de sa:  "Bare gå - no problem".  Det jeg egentlig prøvde på si at i området som eies av Mårflell selges ikke fiskekort etter 18 august

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tom42 skrev:

Det jeg egentlig prøvde på si at i området som eies av Mårflell selges ikke fiskekort etter 18 august

Aha .. ja, det er jo litt mer kinkig når det er sånne aktiviteter man har tenkt å bedrive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, martin.m skrev:

Au da, @Tom42. Dette var trist lesing. Få håpe rekonvalesens går greit og så fort som mulig, beste ønsker fra meg.

Rekonvalesens ja, den har så vidt begynt, eller har den det?  I går begynte jeg å undersøke et sår på høyre kne, som var oversett på sykehuset.  Så bar det på legevakta:  "Dette skulle vært sydd".  ja,ja.  Så nå går jeg med armen i fatle og en stor og stram trykkbandasje, på høyre kne

Men at det ikke blir noen tur gikk endelig opp for meg i dag da jeg tømte ut vannet i kannen, hektet av tilhengeren og satte den i garasjen.  En aldri så lite nedtur, og gruer meg litt til jeg skal på Lovisenberg for å se om de kan gjøre noe med smertene etter å ha satt inn kneprotesen.  Sist jeg var der spurte legen og pekte på et tilsvarende sår på kneet:  "Hva er det der"? Jo, jeg var ute i skogen for å trene på å gå i ujevnt terreng, og så skled jeg litt på en bergrabb.  Og nå får jeg vel det samme spørsmålet.

Og saken blir ikke bedre ved at kona omtaler meg som "femåringen min".  Men når jeg tenker meg om så har jeg visst klippekort til diverse legevakter og sykehus.

Endret av Tom42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.