Gå til innhold
  • Bli medlem

Drikkevann Oasen Femundsmarka


Evald

Anbefalte innlegg

Hei

Vi tenker å gå fra Svukuriset til Øvre Roasten, via Oasen. Vil det være behov for å ta med seg drikkevann for de 2 dagene vi planlegger å bruke på distansen, eller kan man drikke vannet fra Oasen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 5 måneder senere...
  • 4 uker senere...
12 timer siden, Leif88 skrev:

hvordan er drikkevannet rundt omkring i femundsmarka? tenkter sånn generelt

Kun vært nord for røa, men selv i tørkeperioden i sommer så fant jeg rennende bekker og det stillestående vannet var også friskt og fint. Ingen problem å få i seg nok vann.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg møtte en tysker for noen år siden på vei opp gående langs Røa der han hadde vært nede ved Femunden for å hente to 10 liters dunker med drikkevann som han hadde fraktet med båten fra Røros.:-) Han lurte fælt på hva jeg drakk når jeg sa jeg hadde vært i marka en uke, og da pekte jeg på Røa. Kan det drikkes? spurte han!  Han gikk da fra familiens base camp ved Øvre Roasten og opp og ned for å hente vann. Imponerende dumt.

  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.