Gå til innhold
  • Bli medlem

Zpacks Arc Haul Zip?


Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har en del zpacks produkter, felles for alle er at de er av god kvalitet, funksjonelle og at oppgitte data stemmer. 

Ville nok veid det jeg skulle hatt med om du trenger så mye som 64 liter. Den er oppgitt til å tåle 18 kg. Det blir for mere med en så stor sekk. Min sekk er oppgitt til 16 kg og det funker, men er best opp til 14 kg etter min erfaring. Så hvis sekken skal være god å bære ville jeg trekt fra et par kilo. 

AF289AF3-D79E-4CC8-9C3C-C842A3F8DC32.thumb.jpeg.d8835a2c99b88682f1fc8bacd3c8e480.jpeg

Duplexteltet kommer du til å forgude! Beste teltet jeg har hatt, særlig når det er varmt og dørene er surret opp

5A45CBE5-23E3-468B-AB10-01397F69DD8F.thumb.jpeg.a2eef25b952df7863a38befcf850a00c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere siklet endel på denne og annet Zpacks utstyr, men ramlet ned på at kost/nytte ikke svarer seg for meg når man kan få Osprey Exos eller Bergans Helium til 1500 her til lands, mens Arc Haul fort lander på over 3500. Men virker som en flott sekk ut fra reviews. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Memento mori skrev:

Jeg har en del zpacks produkter, felles for alle er at de er av god kvalitet, funksjonelle og at oppgitte data stemmer. 

Ville nok veid det jeg skulle hatt med om du trenger så mye som 64 liter. Den er oppgitt til å tåle 18 kg. Det blir for mere med en så stor sekk. Min sekk er oppgitt til 16 kg og det funker, men er best opp til 14 kg etter min erfaring. Så hvis sekken skal være god å bære ville jeg trekt fra et par kilo. 

AF289AF3-D79E-4CC8-9C3C-C842A3F8DC32.thumb.jpeg.d8835a2c99b88682f1fc8bacd3c8e480.jpeg

Duplexteltet kommer du til å forgude! Beste teltet jeg har hatt, særlig når det er varmt og dørene er surret opp

5A45CBE5-23E3-468B-AB10-01397F69DD8F.thumb.jpeg.a2eef25b952df7863a38befcf850a00c.jpeg

Bruker Talon 44 siste 5 år og er veldig fornøyd så skal mye til da for å bytte den ut. Har sjelden behov for mer enn det som denne kan pakke. Fordelen som jeg ser det med Arc Haul Zip er at den er vanntett + frontloader! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, RoyN skrev:

Har tidligere siklet endel på denne og annet Zpacks utstyr, men ramlet ned på at kost/nytte ikke svarer seg for meg når man kan få Osprey Exos eller Bergans Helium til 1500 her til lands, mens Arc Haul fort lander på over 3500. Men virker som en flott sekk ut fra reviews. 

Enig, det blir for veldig dyrt. Skulle egentlig ønske at en av de norske produsentene kunne tilby ultralett utstyr snart. Type 50l sekk rundt 600gram og telt i samme vektklasse. Men hverken Bergans eller Helsport f.eks. er interesserte. Kanskje Norrøna snart?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Erik Haaland skrev:

Skulle egentlig ønske at en av de norske produsentene kunne tilby ultralett utstyr snart.

Tror ikke vi kommer til å oppleve det, dessverre. Friluftsutstyr er kjent for gode marginer, Ref alt %- salget de alltid har. I tillegg er det mange ledd som skal "vaske" seg i pengestrømmen. Bra og gode materialer som cuben er dyrt, men det er flere som kommer etter.

 

Her er Big Agnes i gang med et telt rundt halvkiloen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en MLD Exodus 58 liter som veier omkring 500 gram, uten noe avstivning annet enn eventuelt skumplate i ryggen. Solid stoff og  fenomenalt god å bære opp til en 10-11 kilo. Med denne type sekk må man regne med å bli noe svett på ryggen siden sekken blir liggende rett på uten noe lufting i mellom. 

Endret av RoyN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, RoyN skrev:

Har en MLD Exodus 58 liter som veier omkring 500 gram, uten noe avstivning annet enn eventuelt skumplate i ryggen. Solid stoff og  fenomenalt god å bære opp til en 10-11 kilo. Med denne type sekk må man regne med å bli noe svett på ryggen siden sekken blir liggende rett på uten noe lufting i mellom. 

Transportering av svette er veldig viktig, derfor er frameless ikke aktuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en frameless Golite sekk, og har hatt en zpacks frameless. 

Var på tur med dattera, hvor hun sier «pappa sekken din lekker!» 

Man blir utrolig varm og svett på ryggen, derfor er Zpacks Arc systemet bra. 

2B2E510C-9CE6-4404-9A2D-739A09B75BFB.thumb.jpeg.6dc4a23daf0e86c583c5334ba6064825.jpeg

På den kan du juster nettingen og av de mest luftige sekker du kan få. 

5A2009D0-F66C-46E4-B6A6-A1296A480950.thumb.jpeg.3fce16fa578bf93e9265bbde482c821f.jpeg

Hele handa på høykant

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har arc zip. Er helt okey fornøyd med den, men den er i det siste blitt dama sin sekk. Jeg har litt personlige preferanser som har endret seg over tid slik at jeg foretrekker andre løsninger(kjapt forklart foretrekker jeg nettinglomme bak, nettinglomme under og litt mindre volum)

Tankene jeg har rundt sekken:

- Arc-systemet med netting/lufting gjør ingen underverker. Hvertfall jeg bærer mine sekker slik at det stort sett alltid er en luke mellom rygg og sekk uansett. 

- Jeg elsker DCF-stoffet den er laget av. Tåler røff behandling(selv om jeg ville valgt et enda sterkere stoff), er 99% vanntett(!!! Dette har jeg blitt avhengig av) og ser flott ut.

- Greie sidelommer, ikke alt for mye dill-dall, jeg elsker hoftebeltelommene.

- Selve bæresystemet anser jeg som OK. Litt mye som kan bli ødelagt sammenlignet med konkurrentene. Samtidig gir det en rar form på hovedrommet når det skal pakkes som kan være litt upraktisk.

- Lommen bak på arc zip er upraktisk. Den er såpass tynn at det er vanskelig å utnytte volumet i den. Av den grunn foretrekker jeg nettinglomme bak. På tross av lavere volum på nettinglommen bak på sekken jeg bruker nå får jeg brukt den mye mer da den er lettere å pakke i.

 

PS: denne er ikke god med tyngre bør. Sekk er det du kjøper sist hvis du er i en prossess av å gå over til lettere utstyr. Bærer du tungt er ikke dette riktig sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Thomas E skrev:

Samtidig gir det en rar form på hovedrommet når det skal pakkes som kan være litt upraktisk.

Med pakkposer i rett størrelse og ved riktig pakking er ikke dette noe problem. Prøver du å presse noe ned som er stort og rett, retter hele sekken seg. Feks Duplexteltet passer perfekt oppi. Kan se om jeg får tatt litt bilder neste gang jeg pakker den. 

B1C66F1A-8F7C-4A15-BD85-55E91F32C7A6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.