Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekk rundt 25-30 liter


Miamaria

Anbefalte innlegg

Jeg har en Osprey Sirrus på 26 liter. Det var et totalt bomkjøp, jeg hater den. Så nå er jeg på utkikk etter en ny, men vil helst ikke gjøre et bomkjøp på nytt da denne vel var den dyreste sekken jeg har kjøpt til nå. Jeg er godt fornøyd med begge Gregory-sekkene jeg har, så mulig jeg må satse på en av det merket igjen. Osprey blir det neppe igjen, ettersom det var velgeren deres jeg brukte for å finne en som passet - det gjorde den altså overhodet ikke.

Sekken jeg skal ha må være lagt opp for drikkesystem. Den må også ha en del lommer man når enkelt utenfra, ikke bare i teorien. På denne er blant annet sidelommene nederst så stramme at de er umulig å bruke uten å ta sekken av seg, og om sekken er full så er det nesten ingenting som går nedi der for da blir de veldig stramme.

Gjerne frontåpning sånn at jeg slipper å ta ALT ut av sekken for å nå det som er i nedre halvdel. (Jeg kjenner jeg blir irritert bare av å skrive om det. Drittsekk.) Denne Sirrusen er også stiv - greit nok for da stikker ikke ting inn i ryggen, men den er samtidig smal og bøyd sånn at alt stivt man skal ha nedi lager krøll.

Noen som har vett på sekker som kommer på hva det er slags jeg bør skaffe meg? Andre merker jeg bør se på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Hvis Gregory passer deg bra, ville jeg ikke gamblet med annet merke. Osprey passet deg ikke. Ikke sikkert Helsport gjør det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Turlyst skrev:

Hvis Gregory passer deg bra, ville jeg ikke gamblet med annet merke. Osprey passet deg ikke. Ikke sikkert Helsport gjør det heller.

Men er det så merkebasert, de har jo massevis ulike modeller alle? Det er vel kanskje det, når de mener denne skulle ha mye lommer så sier det kanskje mye om hvor få de andre her... Nå er det ikke alt jeg liker med den ene Gregorysekken heller, men det er bare enkeltdetaljer. Det meste er ok.

Den føltes grei å ha på ryggen denne Ospreysekken nemlig, bare så upraktisk så snart jeg skal ha noe opp eller ned i sekken. Og det er stadig vekk. Så om det fantes en med lignende bæresystem men mer praktiske detaljer så kunne det funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Dumt å høre. Har du vurdert helsport sin snota sekk? Om den passer akkurat deg kan jeg ikke mene så mye om men jeg syntes de er helt geniale :) 

https://www.helsport.no/snota-29-36l-2015

5BA68B41-051D-4FE5-8596-A08B364142DF.jpeg

Den ser jo i hvert fall ut til å ha lett tilgang til alt man skal ha tak i, og kan til og med finnes i en butikk her så man får sett på den. 👍 Takk for tipset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
4 minutter siden, Miamaria skrev:

Men er det så merkebasert, de har jo massevis ulike modeller alle? Det er vel kanskje det, når de mener denne skulle ha mye lommer så sier det kanskje mye om hvor få de andre her... Nå er det ikke alt jeg liker med den ene Gregorysekken heller, men det er bare enkeltdetaljer. Det meste er ok.

Den føltes grei å ha på ryggen denne Ospreysekken nemlig, bare så upraktisk så snart jeg skal ha noe opp eller ned i sekken. Og det er stadig vekk. Så om det fantes en med lignende bæresystem men mer praktiske detaljer så kunne det funke.

Hva med å se deg ut ett par tre modeller som kan prøves med vekt i og gjerne fyll den opp? Vanskelig hvis man handler på nett. Da bør du få en god pekepinn på om den passer din rygg eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turlyst skrev:

Hva med å se deg ut ett par tre modeller, som kan prøves med vekt i og gjerne fyll den opp? Vanskelig hvis man handler på nett. Da bør du få en god pekepinn på om den passer din rygg eller ikke. 

Ja det er vanskelig å handle på nett, men det er enda verre i lokale butikker. Sist jeg skulle ha sekk hadde de nøyaktig null som passet kriteriene størrelse og drikkesystem. Kom aldri så langt til å se på resten av detaljene eller prøve, alle var allerede utelukket. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg ikke skremmer andre unødig fra denne sekken - den jeg har er kommet i ny utgave, som har løsning på i hvert fall en av tingene som har irritert meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.