Gå til innhold
  • Bli medlem

Anette Holtung

Anbefalte innlegg

Hei! Noen her inne som har gått  denne ruta, Immingfjell til Mårbu? Fint å høre noen erfaringer med dette området: hvordan er sti/ merking og hva med fisket her? Har planlagt en telt- overnatting og en overnatting på Mårbu.☺️

Setter pris på å høre fra noen!😇👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer som nytt medlem på Forumet.  Jeg har vært i området ved Sønstevann, men aldri gått den turen du beskriver.  Om du slår opp på "Godtur,no" Og søker på Imingfjell vil du se at ved Rustadseter i sydenden av Sønstevann går det stier som vil lede deg inn på Søre Normannslepa.  Den går til Mårbu. 

Av helt personlige grunner:  Når jeg ikke nevner veien som går fra Imingfjell Turistheim vet jeg som @Turlysthelt korrekt nevner i svare til deg under - at den eksisterer.  Men jeg hater å gå på vei.  Det blir ikke den samme naturopplevelsen - synes jeg. 

I fjor, fordi jeg ikke hadde noe annet valg,  gikk jeg 30 km på grusvei fra Solheimstulen til området ved Geitvassdalen.  30 kjedelige kilometer.  I rettferdighetens navn må jeg ta med at det ble ikke bedre at mange steder var veien dekket av snø, som det virkelig kostet å forsere. 

2033075030_170(640x360).jpg.eb65dab1cc47f68bcdbd89b6e72b1bba.jpg

1390653764_11Snbreerpveien(640x360).jpg.6e61067a556b76f7235cf3609dcf9f4d.jpg

Endret av Tom42
Tilleggsopplysninger
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Har kjørt hele grusveien fra Imingfjell Turistheim mot vestenden av vannet, hvor bilen ble satt. Gikk derfra inn mot Marbu. Ganske langdryg tur. Se http://www.lommekjent.no/ruter/887455 Jeg har ikke fisket nevneverdig i området, kan derfor ikke uttale meg om det.

Vil trolig støve mye langs Sønstevatn dersom det kommer biler. Ellers helt ok grusvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for svar så langt!☺️ 

Har planer om å kjøre så langt man kan mot Vikvatnet, skal visstnok være en parkering ved en bom i enden av Sønstevann, hvor bilen kan stå. Tror det er ved en demning. Har kart over området og har gått en del i fjellet,men er ikke så god på kompass!😌😁

Pleide å gå ukesturer med min avdøde samboer ( som tok seg mest av kompassdelen!),denne gangen har jeg min søster som turfølge. Vi har planlagt å bruke tre dager på turen, hun er ikke så fjellvant, (og teltvant)!😉

Vil gjerne høre flere erfaringer/råd og meninger!👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

har gått "begge" veiene til Mårbu fra Immingfjell (dvs ved bommen på Vikvatnet). 
Turen nord for Afdalsnutene går begynner med et par km på grusvei til du kommer til Gvonneviertjønne og går på umerket løype til du kommer inn på stien som går fra Solheimstulen til Mårbu. 

Tilbake kan du gå den "vanlige" løype, som også har grusvei/bilvei på siste par km til Vikvatnet. 

Her er hvordan jeg gikk den i 2015 - selv om av en eller annen grunn så ble ikke gpsen fra første dag lastet opp, men du ser bildene :D
https://www.alltrails.com/explore/recording/imingfjell-tur-retur-marbu

 

er fint å campe ved Mårbu, er evt en liten avgift (kr 75,- per telter) hvis man bruker de tilrettelagte plassene. 

 

Endret av ØysteinT
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Rakk bussen fordi den var 7 min forsinket😄 Full buss også. 1/2 time søvn i natt og mye styr er ikke det jeg ville hatt foran 24 tunge kilometer. «Så man reder, ligger man», heter det😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.