Gå til innhold
BjarteM

Optimus Nova hurtigkobling

Det er 4449 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hei. Min første posting her...

Jeg har hatt to episoder med hurtigkoblingen til Nova som jeg ikke likte spesielt godt. Ved frakobling blir koblingen stående i åpen stilling, slik at den spyler innholdet i flasken utover. I begge tilfeller var det bensin i flasken, og heldigvis var brenneren allerede kald de jeg koblet den fra.

Første gang var i vinter, og jeg trodde det var pga kulden. Men nå skjedde det igjen denne uke, så frost kan neppe tilskrives årsaken til dette.

Har noen andre opplevd dette? Er det evt noe jeg gjør feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Dette opplever jeg av og til. Men det er bare når jeg glemmer å drenere trykket fra flaska før jeg kobler fra. Du drenerer trykket ved å snu flaska slik at "off" symbolet på pumpen er opp. Hvis du gjør dette før du slukker primusen , vil primusen brenne slangen tom , og så slukne. Og resten av trykket siver ut.

Og du får ikke problemer når du kobler fra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 4449 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.