Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltplass ved østmarka nær vann


New be

Anbefalte innlegg

Annonse

Nå er ikke Østmarka den største marka i Oslo området som gjør at det fort kan dukke opp et menneske eller to. Men det jeg kan si er at du ofte vil få det ganske privat om du bare velger å gå 1+ time innover. Min erfaring er at de fleste folk ikke gidder å gå mer enn en time. Du kan selvfølgelig være uheldig, men som regel så får du da være for det meste for deg selv

Endret av tklami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du velger ett av vannene som ikke ligger nærmest innfartsårene, og gjerne ikke er så store, samt ikke har blåmerket sti igjennom leirplassen, så er det relativt lite folk som svinser rundt. 

Sør i marka er det minst folk (er mitt inntrykk i hvert fall)

 

Husker en gang jeg tok med de to eldste og stakk en tur til rundvann for overnatting i telt på en hverdag, våren for noen år tilbake, og slo opp teltet i nordøst enden i håp om at det kanskje ikke ble så mye trafikk. Det var skivebom, for jeg tror jaggu meg det var mere trafikk forbi teltet enn shell stasjonen på Mortensrud om morgenen. 

Forsto det slik at det var populært å jogge opp til og rundt vannet på morgenkvisten. 

Har sett samme tendensen rundt Langvannet også.

Av de vannene jeg har besøkt i Østmarka, er det vel ved Skålsjøen jeg har sett minst folk. (Det er lite/ingen blåmerket stier rundt/nær vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:) jeg tror Walle skriver om den situasjonen jeg helst vil unngå. Jeg har skjønt det med å gå innover, men en time for meg kan ta 5 minutter for noen som har en annen rute og parkerer et annet sted. Det er slike ting jeg inne har peiling på fordi jeg ikke er så godt kjent. Skal se på kartene på ut og ha det dere sa i bakhodet. Skålsjøen ser faktisk ut som et ganske bra alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paddetjern sør i marka er en fin, liten plass uten stor trafikk. Eventuelt er det kjempefint på noen av øyene i Børtervann, hvis du har tilgang på kano eller nøkkel til NJFF-båten. Det er en del folk der, spesielt i helgene, men man får allikevel litt privatliv ettersom man camper på en egen øy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.