Gå til innhold
  • Bli medlem

Lang (1+ måned) kanotur i skandinavia


Anbefalte innlegg

Hej hej

Etter å ha letet rundt i internet prøver jeg mitt lykke her. Vi (2 pers) planer kanotur i sommer og vi ville helst være ute annenhalv måneder eller mer. Etter letingen i internet fant vi masse turer (mest i sverige) men de er korte og rundturer for det meste og vi fant ingen side hvor man kan enkelt se om det går an å koble dem sammen. Jeg antar at det er best å starte med elv og innsjøtur og paddle til havet fordi det finnes ingen mulighet å paddle inlands i mer enn en måned uten å bære båten lange strekker. Det er ikke at jeg tenker å få en detaillert tur utlagt for meg, men heller at jeg får kanskje en ide hvor noe sånt kunne lykkes og hvor vi kan starte å lete etter muligheter konkret. Hvis noen har gjort noe sånt og vil gjerne dele erfaringer så er det naturligvis veldig velkommen!

Så spørs er: Vet noen en bok, side eller person hvor vi kan finne informasjon om et sånt prosjekt? Eller vet noen en område hvor det kunne lykkes å koble sammen en kanotur over ca. 1.5 måneder?

Finnes det detaljer man må huske hvis man paddler i havet motsatt elv og innsjø, f.eks. om det trenges forsjellige typer kano?

Noe annet som dere vil si som tipps hvis dere leser dette?

Tusen Takk!! PS: unskyld hvis det er skrevet lite rart, norsk er ikke mitt morsmål ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du kan starte på Innsjøen Femunden for deretter å padle elva ned som etterhvert blir Trysilelva og så Klaraelva når du krysser grensa til Sverige. Du kommer ettehvert ut i Vänern for så og følge Götaelv og ut i havet ved Göteborg. 

En som tidligere var på dette forumet tok den turen og jeg mener han brukte ca 1 mnd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2018 den 13.26, rayun skrev:

Kanskje du kan starte på Innsjøen Femunden for deretter å padle elva ned som etterhvert blir Trysilelva og så Klaraelva når du krysser grensa til Sverige. Du kommer ettehvert ut i Vänern for så og følge Götaelv og ut i havet ved Göteborg.

Skal være fin tur det, selv om det vel er en del bæring i begynnelsen. :)

De kan padle videre helt til Malmø (via noen sluser), eller en svipptur bort til Stokholm.  Så ingen grunn til å avbryte i Gjøteborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.