Gå til innhold
  • Bli medlem

packfraft i Ottaelva?


Anbefalte innlegg

Heisan!

Har vært på flere turer med junior (akuratt fylt 6) og planen var og ta hele familien med til Sjoa og ta familierafting,viser det seg att det er 7 års grense. Noen som har noen steder og anbefale som kan prøve på selv? skal seføgelig ikke rota med ut i SJOA som jeg har forstått er rimlig skummel/farlig men det referes til Ottaelva  som skal være forsiktig? http://booking.gorafting.no/no/se-gjore/a931129/c-rafting-med-barn/showdetails blir med en packftaft. Var i BØ elva i sommer og det var veldig gøy! (både får store og små)

ser og att jeg må forte meg før ottaelva er borte https://www.friflyt.no/Padling/Naa-blir-Ottaelva-lagt-i-roer

 

kommer kjørende fra valdressflya så vet ikke hvor det passer best? 

Endret av svingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Null stress med Gudbrandsdalslågen da, kanskje nederste del av Sjoa går..Ser elva greit fra veien du nærmer deg broa rett før kommer til E6 Sjoa når du kommer kjørende fra flya. Stopp oppe i Heidalen og ta en prat med folk på camping og raftere de kan nok tipse deg bra. Du ser raftene osv fra veien så lett finne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle elver har som regel flere strekker som padles og mange har varierende vannsklighetsgrad

Ottaelva er ikke bare Ottaelva og Sjoa er ikke bare Normalen. Bøelva et alt fra grad null til grad fem så å si du har padlet Bøelva kan bety så mangt og sier ingenting om kompetansen din.

For meg høres det helt høl i huet ut å ta en seksåring ned rafingstrekket i Otta i packraft når Sjoa rafting nekter å gjøre det i åttemamms flåte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Barskekarsten helt enig i det du sier,hadde ikke tenkt og ta samme "rute" men grunnen til jeg spurte om tips var pga den elva her virket rimlig rolig. Var egentlig på jakt mere etter en elv hvor man fikk "hjelp" nedover enn så klart ekstreme stryk.(nittedals elva passa perfekt syns jeg ingen stryk men masse hjelp når det var høy vann stand) Når det er sagt så syns jeg mange aldersgrenser her får barn er rimelig høy får å være med på dnt snø hule tur må du være 8 år osv.....(vært på telt/snø hule tur fra dem var 3 år) men blir vel fort slik når foreldre ikke tar noe ansvar får barns utvikling.

 

@KimH takk får tips skal sjekke ut :)

Endret av svingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.