Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor finner jeg ett lignende supertynt(og lett) skummatte i norge?


Anbefalte innlegg

Annonse

Ikke i nærheten så lett som det du linker til men bedre enn Bergans Extreme jeg har brukt før under neoair  😂 Kjøpte et på sportoutlet til 100kr fra vikafjell, sammenleggbart etterligning av Thermarest z lite, men ikke alumfolie kun foam. 300g men tar mindre plass legger det sammen enn de ruller.

https://sportsdeal.no/liggeunderlag/11488-vikafjell-eva-folding-mat-7057329005202.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar alle!

 

1 time siden, zimwalker skrev:

Mammut Alpine Mat UL 0,8cm, 135g ?
www.prisjakt.no/product.php?p=1789214

"Tyngre", men også mer solid; Mammut Alpine EXP Mat 1,4cm, 265g
www.prisjakt.no/product.php?p=1789212

Ja har sett på alpine matten, er jo ganske nært det jeg vil ha, fordel at den legger til litt r-verdi mot senhøsten ettersom jeg bruker ett s2s ultralight insulated underlag, men er ikke helt fan av brettekanter og prisen. Men det er jo det beste alternativet jeg har funnet hittils.

 

2 timer siden, esphojo skrev:

Klokker inn til 123g her. Brukes under oppblåsbart innimellom;

https://jysk.no/hage/luftmadrasser/liggeunderlag/liggeunderlag-lappmeis-h06-gronn

Kanskje du kan skrelle bort noen gram ved å fjerne plastklipsene 😉

Det ser jo veldig grei ut, skrelle bort klipsene eller 20-40cm av plata kan man også gjøre, rimelig var den også! er den lett og bøye og rulle ut/sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tåkefyrsten skrev:

Takker for svar alle!

 

Ja har sett på alpine matten, er jo ganske nært det jeg vil ha, fordel at den legger til litt r-verdi mot senhøsten ettersom jeg bruker ett s2s ultralight insulated underlag, men er ikke helt fan av brettekanter og prisen. Men det er jo det beste alternativet jeg har funnet hittils.

 

Det ser jo veldig grei ut, skrelle bort klipsene eller 20-40cm av plata kan man også gjøre, rimelig var den også! er den lett og bøye og rulle ut/sammen?

Alpine mat'ene er fine, greit med at det pakker som et trekkspill.

Jysk matta har på en måte "åpne porer" som der fort setter seg bøss fast i. Ligger du litt i lyngen på det, får du lyng med deg videre. Billig og lett, men passer best til dagstur-matte på snø.

Koyoba mattene på Jula er noe bedre i så måte, litt tykkere, litt mer slitesterkt, men ting setter seg fast i det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et slikt Jula underlag. Det har holdt lenge. Lett og kjekt med innebygde stropper. Er dog en ting som gjør at jeg ikke bruker det som underlag under Synmat selv. Materialet i det er ikke "seigt nok". Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare men materialet hae lite hold. Lett å få rifter i det og det faller da av så biter. Dette gjør også at kvist etc greier å stikke gjennom det. Alpine Mat har derimot et seigere materialet som gir litt mer etter men holder seg i sammen slik at det bøyer seg mer rundt en spiss gjenstand men det går ikke hull så lett. Hvis mål er å spare annet underlag hadde jeg båret de ekstra gram Alpine Mat veier. I tillegg er det litt tykkere og bedre å bruke til å sitte på i leir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.