Gå til innhold
  • Bli medlem

Gnagsår etter kløv


zyrpe

Anbefalte innlegg

Annonse

Ja i hvert fall ikke bære mer kløv på en god og lang stund. Men hvorfor hunden har fått gnagsår, kommer jo veldig an på hvordan kløven ligger. Og det er umulig å si noe om, uten å se kløven på. 

Men inntil videre så funker rumpesalve godt på sår hud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre så er det liten kompetanse generelt i dyrebutikker når det kommer til kløv.
Hjelper ikke om det er ett kjent merke om den ikke passer til hunden :)
De jeg kjenner som lar bikkjene bære endel vekt i kløv kjøper fra Seleverkstedet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke den kløven. Men som de andre er inne på, så er dette vanskelig å bedømme dette uten å se om kløven passer hunden og hvordan du "rigget" kløven på hunden. Umulig å se på første bildet.

Men hvis kløven passer hunden, har jeg et par mulige årsaker. Bukreima kan ha vært for for stram, men skadene er punktvis så lite trolig. Innstramming av bukreima ligger nede på brystet og ikke oppe på siden, der den ikke vil gnage. (kommer ann på hvilken type innstrammning). Og kombinert med for stram bukreim, vil det kunne føre til slike gnagsår. Men fremmedlegme kan også ha kommet i mellom bukreim og pelsen. Ved gange i vier og kratt, må slikt sjekkes regelmessig, så ikke kvist o.l. blir sittende fast under bukreima. Få noen kompetente folk til å sjekke kløv og hvordan du rigger hunden.  

Endret av Tiur3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tittet på non-stop-kløven da jeg var i en dyrebutikk på onsdag. Da jeg så den "plata" under brystet tenkte jeg gnagsår - akkurat der din hund har fått dem. Etter min vurdering er det kløvens konstruksjon som forårsaker gnagsårene. Hvis kløven er ganske ny bør du reklamere. 

Jeg har kløv fra Seleverkstedet. Den har en mye bedre konstruksjon.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Kaisi skrev:

 Da jeg så den "plata" under brystet tenkte jeg gnagsår - akkurat der din hund har fått dem. Etter min vurdering er det kløvens konstruksjon som forårsaker gnagsårene.

Hva mender du med "plata"? Er det en låseannordning, for innstrammning av bukreima? Og går det ikke ann å endre plassering på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tiur3 skrev:

Hva mender du med "plata"? Er det en låseannordning, for innstrammning av bukreima? Og går det ikke ann å endre plassering på denne?

Det var ikke vanlige reimer under bryst/buk, men ei ganske stor stiv plate. De kaller det ei brystplate for "bedre stabilitet og komfort for hunden"...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.