Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynnertur i Langsua. Storhøliseter - Storkvolvbua - Skirusten - Storhøliseter


ssii.ss

Anbefalte innlegg

Eg sit og funderar på å ta meg ein telttur nokre dagar i Langsua, om det nye teltet mitt er klar for tur. Må først prøve det før eg legg ut på tur. Blir mest truleg åleine på denne turen. Ser eg kan køyre heilt til Storhøliseter, og at dette er 4 timar unna. Trur det blir maks avstand for min del. Eg har ikkje vandra så mykje i fjellet med sekk og oppakking, så må vere ein enkel tur, helst godt merka og helst ikkje for bratt terreng. Har vore ein del inne på ut.no for å finne tur, og då kom dette forslaget opp. Som ein hytte til hytte tur, merka som enkel og passande for barn. Om eg berre ser på strekning Storhøliseter- Storkvolvbua er den merka som krevjande, sjølv om det ser ut som det går samme stien. 
Er det nokon som har erfaringar med denne turen? Er den ok for ein nybegynner? Eller er det andre forslag til turar eg kan gå. Ca 4 timar frå Nordfjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være feilmerka, er en helt vanlig tur på godt merket sti i lett fjellterreng. Velegnet for alle. DNT merker f.eks fler dagers tur langs Jotunheimstien som går her som "middels". Dvs i grei gåform med sekk. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ser på ut.no at ruta er beskrevet andre veien (fra Storkvelvsbu til Storhøliseter), mens høydeprofilen gjelder andre veien. Jeg gikk der for noen år siden, og det er en helt grei etappe, men det er sammenlagt ca. 500 høydemeter på turen, og jeg tror at tiden er mer 5 timer enn 4 den veien.

Når det er "sagt", er Storkvelvsbu en veldig god "belønning", med veldig god utsikt. Vil kanskje anbefale deg å droppe teltet, til fordel for hyttene.
Mindre vekt, og bedre søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.