Gå til innhold
  • Bli medlem

Frysetørket Vom - mengde


Hege Szyrxzc

Anbefalte innlegg

Har litt vanskeligheter med å beregne formengde ved bruke av frysetørket for. Min får 250 gr Vompølse og litt tørrfor i det daglige, ca 350 gram totalt. Provit sier at det frysetørkede inneholder fire ganger så mye energi som vanlig for, så da skal han ha ca. 100 gr. Provit per dag om han bare skal ha frysetørket. Men jeg har ikke kjøkkenvekt...tror at mengden Provit han skal ha per dag kanskje er rundt en middels stor skål? 

Erkjenner elendige matteferdigheter...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fysetørket vom veier vel rundt 25% av fersk vom så bare å regne ut :)
Den bør jo bløtlegges og skal den brukes mer eller mindre som fullfôr over tid så bør det også
tilsettes litt vitaminer/mineraler.
Frysetørket vom er topp som tillegg om man har en hardt arbeidende hund. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

vel.. jeg pleier å gå frem litt sånn, dersom veiing av en eller annen grunn er uaktuelt:

jeg vet hvor mye jeg har totalt. feks 1 kilo frysetørka vom fra ny sekk. fordeler det på øyemål likt i feks 5 svære boller. finner et lite plastbeger eller hva søren, og spar fra den ene 200gramsen, og teller "skjeer". så finner jeg ut hvor mange det går på 200g ca, og ergo hva en sånn måleenhet er ca i vekt. også har jeg enten totalen for x dager med i en pose og bruker samme plastdingsen til å servere med, eller jeg porsjoner opp i ca måltider før avreise med nevnte plastboks. 😛

 

Det er mye enklere enn det høres ut som.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.