Gå til innhold
  • Bli medlem

Npl - juks ? Utskilt fra Npl Ny kategori?


Anbefalte innlegg

Annonse
4 timer siden, Thoreau skrev:

 - tar bussen en bit av veien?

Og om de så gjør det - hva så? TDF er en konkurranse, eneste man konkurrerer med i NPL er en selv. 

Har man f.eks 120 dager til rådighet og tempo er langsommere enn antatt. Hva om man da tar bussen der hvor det ellers er kjedelig? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anders_G skrev:

Vi tok toget fra Finse til Geilo. Men vi tok toget fra Geilo til Finse også 😋

Ingen "juksing" så langt... 

Hopp på Norway bussexpress noen ti-talls mil. Ingen oppdager det og dere sparer beina. Forbrenningsmotoren ble oppfunnet av en grunn - noen ville at vi skulle bruke den. 😎

  • Liker 1
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilte dette ut som eget emne. 

Det er vel ganske vanlig å jukse litt uten at det rimeligvis er feil. Alt er et definisjonsspørsmål . 

Eks:De som går på somrene går oftest via Sverige og da tar man båt over Akkajaure - ved Ritsem.

det er fåtallet som går hele strekket kun i Norge. Enkelte år er det heller ikke mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jukse når en er ute på sin egen tur? Er det i det hele tatt mulig?

Vil jo håpe de setter sine egen mål, og går NPL fordi de har lyst til å gå NPL. Noen deler til og med turen opp i etapper over flere år. Noe går turer Norge på langs i de flotteste områdene. Noen insisterer på å gå i Norge hele turen. Noen går fra Lindensens til Nordkapp. Noen går langs grensa. Noen tråkker milevis langs vei for å gå hele turen. Noen tar båten over Akkajaure til Ritsem, og kanskje til og med en tur med båten over Kilpisjavri. 

Men er poenget å skrive om turen og imponere, så kan det jo være en idee å nevne at det ble haiket gjennom Nordkapptunellen og slikt :)

 

Endret av Jan Erik Hansen
  • Liker 7
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Jan Erik Hansen skrev:

Jukse når en er ute på sin egen tur? Er det i det hele tatt mulig?

Kan man jukse i kabal, så kan man vel jukse på egen tur også. 😂

  • Liker 1
  • Hehe 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miamaria skrev:

Kan man jukse i kabal, så kan man vel jukse på egen tur også. 😂

Legger man kabal på mobil eller PC så kan man ikke jukse, men det kan man om man sitter alene med kortstokken. Går man Norge på langs for sin egen del så kan man heller ikke jukse, men om man går den for å ses på sosiale medier, så er det så lett som bare det å dra en Christoffer Clausen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Walle skrev:

Nesten som Monsen som gikk Canada på tvers i ett strekk 🤠

 

😏

Bortsett fra at det er med i filmen at han blir henta ut når snøen forsvinner og flydd inn til samme sted når det var trygge forhold å fortsette?
Han la vel aldri skjul på den biten?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tubbs skrev:

Bortsett fra at det er med i filmen at han blir henta ut når snøen forsvinner og flydd inn til samme sted når det var trygge forhold å fortsette?
Han la vel aldri skjul på den biten?

 

Nei det tviler jeg på, i så fall ble det gjorde en særdeles dårlig jobb med å skjule det 😉

Det var vel heller en vital del av historien at han måtte gjøre det. Funker feks dårlig med hundeslede over en innsjø uten is øverst.

Jeg vil tro mange av de som går eller sykler NPL gjør samme vurderingene, der det både er enden og veien som er målet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er ikke NPL gått på bare veier og mye asfalt det jeg tenker på som npl. Da kan du like gjerne bruke sykkel mener jeg. 

Syns det burde være mere «juksing» med bruk av sykkel på det som blir rene asfalt-etapper. Dette gjelder vel først og fremt  starten og slutten. 

Er det bare Lindesnes og Nordkapp som er start og slutt? Hva med Slettnes fyr og Grense Jakobselv? Til å med Svinesund burde vært med. 

Finnes det noen regler på hva som teller som npl noe sted? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo alle slags kategorier NPL, men jeg vet at enkelte er veldig strenge med seg selv på at de kun skal gå i Norge. Dette er ofte en utfordring, å finne en løsning på å gå dette landet uten å gå innom Sverige og Finland..

Hva som er juks eller ikke syns jeg må være opp til den enkelte, men når man legger listen høyt med annonsering på sosiale medier og blogger i vilden sky, så må man også være ryddig i forhold til om man fullfører med eller uten bruk av motor. Noen bruker rulleski? Juks? Definisjonsspørsmål.. Om man syns det er greit selv så er det vel det.

Om man IKKE har mye fokus på sosiale medier så legger man listen mye lavere. Lars Monsen er nevnt og han fullførte vel "egentlig" ikke Alaska på tvers turen, det har vi vel diskutert før, men han opplyste selvfølgelig om det i boka.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mareng skrev:

Så lenge det ikke er konkurranse, så kan man vel gjøre akkurat som man vil?

Ja, det kan man. Likevel bør man ikke gi inntrykk av noe annet enn det som er realiteten på blogg og #SoMe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
4 minutter siden, Thoreau skrev:

Ja, det kan man. Likevel bør man ikke gi inntrykk av noe annet enn det som er realiteten på blogg og #SoMe.

Såklart, helt enig.

(Hva er #some?) 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

 

12 minutter siden, Thoreau skrev:

@mareng Er det ikke sosiale medier? Ultrahipp hashtag.

Tenker du på chappsnapp, intergram, titter og de der greiene?

#uptodate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3661A100-E149-4B09-91C4-DC1FC712E5F5.thumb.jpeg.f5db7a99950de493ca44504abcb24ddb.jpeg

Mange får nok justert sine forventinger. Som Tanja som startet å sykle fra Nordkapp, og oppdaget at plutselig er du attraksjonen. 

Tenkte forresten at skulle @Espen Ørud tatt bilde hadde det sikkert vært midnattssol også. 

Passerte ett par som gikk i Bøverdalen på asfalt som så ut til å gå npl. Passet desverre ikke å stoppe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2018 den 20.36, Memento mori skrev:

Tenkte forresten at skulle @Espen Ørud tatt bilde hadde det sikkert vært midnattssol også. 

Det er natt og dag forskjell på utsikten fra platået med sol eller om det er overskyet. Når man har fotointeressen i orden så ofrer man et besøk eller to ekstra for å få stemningen lyset gir når man først er i midnattsolens rike... 😉

 

North Cape and Knivskjelodden

 

Og det er en av hovedgrunnen til at jeg ikke kan gå lange turer til flotte steder for å fotografere. Jeg hadde jo ergret meg grønn over at lyset var feil når jeg først var der.... 🤔😉

  • Liker 4
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.