Gå til innhold
  • Bli medlem

Test av Duck tape typer - hvem er best?


Memento mori

Anbefalte innlegg

Ser omtrent på alle sine pakklister at ducktape er med på tur. Men hvilken velger dere? Jeg er glad i gorillatape, sterk som fy, sitter meget bra. Er det noe som må sitte ekstra bra, rengjør jeg og limer fast en tape. Klemmer så den sitter bra, og river den av igjen. Setter så på en ny - da sitter den best!

FA38E499-FE82-4E09-AD18-C73058BBBBD5.thumb.jpeg.ea61d24a509c147766169c31940fc2a6.jpeg

link til testen på YouTube. 

 

Endret av Memento mori
Rettet link
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Europris sin var i hvert fall ikke bra. Brukte den på noe greier, måtte rett og slett byttes ut. Aldri mer. Vet det er en som er bra, som heller ikke setter igjen alt limet, skal se om jeg klarer å finne ut hva det er for en vi har brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Terka said:

Godt poeng. De fleste vet ikke forskjellen på duct tape og gaffer's tape (som mange kaller gaffatape). Noen norske butikker kaller det lerretstape, det er nesten alltid duct tape.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, whistler said:

Enig med deg om Gorilla. Den sitter. Tapet stor flenge i tarpen etter et uhell i vinter. Hr brukt den flere ganger etterpå i regn og en del vind uten at den viser svakhetstegn 👌😃

Jeg har blandet erfaring med Gorillatape. Den er ypperlig til f.eks. å reparere en knekt skistav eller teltstang, men den har begrenset hefteevne på en del materialer. Jeg har en gammel rull med grå lerretstape fra Biltema eller Clas Ohlson, den sitter faktisk bedre enn Gorilla. I vår måtte jeg foreta en nødreparasjon av drivhuset vårt, den tapen som satt best på plastplatene (polykarbonat) var en byggfolietape beregnet på skjøting av fuktsperre (plastfolie). Biltemas presenningtape sitter også som støpt på mange materialer, den er som navnter hinter om beregnet for lapping av presenninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Bjørn J skrev:

Jeg har blandet erfaring med Gorillatape

Hvis du har sett gjennom filmen, ser du at han ikke vil si hva som er best. Kommer helt an på bruken som du sier. Mest er ikke alltid best. Ref badetemperatur, antall øl..

Test som du har gjort er nyttig kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Jeg reparerte en stor flenge i dunposen med gorillatape. Etter et halvt år og omlag 10-12 overnattinger så sitter den fortsatt som et skudd :)

Har reparert flere plagg med gorillatape. Ikke den peneste løsningen, men det holder godt altså!!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎06‎.‎2018 den 10.48, Memento mori skrev:

Legg merke til at plakaten er festet med ducktape. Blir litt mdg - ikke kjør bil selv - bruk for Guds skyld taxi...

Nå var vel poenget med denne plakaten at det heter duct tape, og ikke duck.. ;)

  • Liker 3
  • Hehe 1
  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
På 24.6.2018 den 12.47, Terka skrev:

Dampsperretape 💖

20180624_124314.thumb.jpg.6c94acd5713d351787e64757005da327.jpg

Pent er det ikke, men reperasjon av skallbukser og andre ting holder fortsatt sesonger senere.

 

Har brukt DAFA sin dampsperreteip litt. Fester du den på en stender, så river den med seg treverk når den skal av. I tillegg er den armert med tråder.

Sammenlignet med duck-tape, duct-tape og macgyver-teip, limer det mye bedre. Siden teipen er laminert med folie på limsiden er det også lett å kappe av en meter fra en rull og ta med på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvilken "duct tape"  som er best vet jeg ikke,  men av de jeg har prøvd syns jeg denne "vevtapen" fra Clas Ohlson er god www.clasohlson.com/no/Profesjonell-vevteip/31-3414.  Har alltid med noen lengder, noe er surret rundt gåstavene pluss at jeg har noen lengder surret rundt et tynt plastkort ( kredittkortstørrelse) som ligger med førstehjelpsutstyret. Tilsvarende tape kjøpt hos Jula og Europris har ikke holdt mål for min del. Husker ikke hva jeg syns om Biltema sin, bare at jeg ikke kjøper den mer og holder meg til Clas Ohlson sin.  Gorilla tape har jeg også god erfaring med, men har ikke prøvd de rundt stavene for gjenbruk på tur. Gorilla tapen har bl.a forlenget levetiden til en av turbuksene mine etter en flenge i baken på noen cm. Sitter godt selv etter mange omganger i vaskemaskinen. Krøller seg etterhvert litt i hjørnene, som jeg da bare "trimmer bort" med ei saks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Bruker Isola sin undertakstape, evt. vindsperretape.

Dette er tape som er aldringsbestandig og laget for å vare. Både i kulde, fukt og sollys.

https://www.isola.no/produkter/vegg/tape-og-klebesystem/utvendig-tetting-undertak/isola-undertak-tape-2/

https://www.isola.no/produkter/vegg/tape-og-klebesystem/utvendig-lufttetting-vegg/isola-vindsperre-tape-flex-60/

 

Slår alt jeg har prøvd av annen tape.

Endret av In reach
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
5 minutter siden, Truant76 skrev:

Vil du anta at den/de er bedre enn andre alternativer også for midlertidig rep av en Ally kano?

Ja, mye mere lim på tyvek tape enn f.eks gaffa. Men det er veldig dyrt.

Det skal sies da at gaffa tape sitter veldig godt på pvc.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.