Gå til innhold
  • Bli medlem

Grunnkurs i hengekøye


Humbug

Anbefalte innlegg

Annonse
1 minutt siden, Humbug skrev:

Det er også lagt til et par artikler i VK1. Jeg kaller det Dingleakademiet, da "Hengekøyehøyskole" virket for pretensiøst... 

http://www.hengut.no/category/folkeopplysning/dingleakademiet/

Bra du valgte akademiet da, siden "gymnasiet" er en faktisk skole i Sverige, Dinglegymnasiet altså :D Alltid artig å lese bloggen din,  flirer mye av den, du er flink til å skrive!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at min første hengekøye spjæra og jeg landa på bakken midt på natta, har jeg bestemt meg for å satse litt skikkelig. Jeg søker derfor opptak på akademiet. Veldig god og godt organisert info her! Skal vurdere DIY selv.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra akademi!! 😊 Er ny i hengekøyegamet. Har testet med oppblåsbart liggeunderlag i dobbeltbunnet hengekøye. Erfarte kalde sider som du skriver, og selvfølgelig at underlaget forskjøv seg noe. Lurer derfor på- vil en underquilt erstatte liggeunderlag helt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2018 den 20.26, ÅshildE skrev:

Bra akademi!! 😊 Er ny i hengekøyegamet. Har testet med oppblåsbart liggeunderlag i dobbeltbunnet hengekøye. Erfarte kalde sider som du skriver, og selvfølgelig at underlaget forskjøv seg noe. Lurer derfor på- vil en underquilt erstatte liggeunderlag helt? 

Ja, underdyne brukes normalt i stedet for liggeunderlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Masse bra tips. Jeg har lagret den og skal bruke den aktivt når køya mi kommer i poste (håper i morgen). 

Spørsmål: Har du noen tanker om totalpris på DIY køyene med myggnetting? Har sydd endel, så tenkte det kunne være en god løsning til barna. Tviler på at det lønner seg i kr og øre, men så kommer jo gleden ved å lage ting selv - som alltid. Hadde bare vært greit å få en skisse til pris så er det lettere å vurdere selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tittei skrev:

Masse bra tips. Jeg har lagret den og skal bruke den aktivt når køya mi kommer i poste (håper i morgen). 

Spørsmål: Har du noen tanker om totalpris på DIY køyene med myggnetting? Har sydd endel, så tenkte det kunne være en god løsning til barna. Tviler på at det lønner seg i kr og øre, men så kommer jo gleden ved å lage ting selv - som alltid. Hadde bare vært greit å få en skisse til pris så er det lettere å vurdere selv. 

Ca 800,- for selve køya. En tilsvarende ferdigsydd køye kommer på ca det dobbelte, så det lønner seg bare man ikke regner med arbeidstiden ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det var overraskende. Er ikke ofte å lage ting selv lønner seg økonommisk. Da ska jeg faktisk seriøst burdere det om jeg liker køyelivet (Har litt problemer med svimmelhet, så er veldig spent på om dette vil fungere) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
På 19.7.2018 den 16.11, Tittei skrev:

Masse bra tips. Jeg har lagret den og skal bruke den aktivt når køya mi kommer i poste (håper i morgen). 

Spørsmål: Har du noen tanker om totalpris på DIY køyene med myggnetting? Har sydd endel, så tenkte det kunne være en god løsning til barna. Tviler på at det lønner seg i kr og øre, men så kommer jo gleden ved å lage ting selv - som alltid. Hadde bare vært greit å få en skisse til pris så er det lettere å vurdere selv. 

Blir fort ein tusenlapp ink moms og postens tollgebyr. Har laget 8 stk til nå, og skal snart begynne på nr 9 så snart stoffet kommer i posten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.