Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt telt - Trenger tips


whistler

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Turlyst

Jeg ønsker meg samme telt som i Harry Potter, utvendig som et bøttekott og palass innvendig. Krever kun en tryllestav😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jan@ skrev:

Jeg ønsker meg samme telt som i Harry Potter, utvendig som et bøttekott og palass innvendig. Krever kun en tryllestav😊

IncompeTents (teltfirmaet mitt) tar den saken også! Mot et lite forskudd, da. Og begge må vente til jeg er ferdig med snaufjellshengekøya jeg jobber med.

  • Liker 1
  • Hehe 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
Akkurat nå, Humbug skrev:

IncompeTents (teltfirmaet mitt) tar den saken også! Mot et lite forskudd, da. Og begge må vente til jeg er ferdig med snaufjellshengekøya jeg jobber med.

Betryggende firmanavn 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
1 minutt siden, a_aa skrev:

Ahhh. Ikke billig (spesielt om den faktisk skal virke). Hva med en vitaminpille i en biiiiitteliten meshlomme? :D 

Russisk, ekstra potent😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg leste om Petter Smart på telttur i et Donaldblad en gang på 80-tallet. Var bare en sprayboks som inneholdt teltduk (og den kan jo ikke veie all verden). Stenger/pinner finner du på stedet. Var gjennomsiktig også, så utsikten burde være sikret. Designet tilpasser du fra gang til gang. Kuppel ene turen, og tunnel den neste! Ventiler og åpninger bestemmer du helt selv.

Så mitt tips er å pløye gjennom all Donald fra 80-tallet. Mulig det stod et merkenavn på boksen som jeg ikke fikk med meg. Start der 😊 Lykke til og god tur 👌

  • Takk 2
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mads Folkestad skrev:

Finnes det gjennomsiktig tarp? Som ikke er typ glapack😅 stryker oppsett på 3-7 min da du må finne pinner på snaufjellet 👍

Amerikanerne bruker noe de kaller "polycro", som er helt gjennomsiktig. Trolig ikke veldig værbestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mads Folkestad skrev:

Finnes det gjennomsiktig tarp? Som ikke er typ glapack😅 stryker oppsett på 3-7 min da du må finne pinner på snaufjellet 👍

DCF (også kalt cuben fiber) er delvis gjennomsiktig. Spesielt .51-versjonen av stoffet i hvitt/grått. Det er veldig lett og veldig sterkt, men veldig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.