Gå til innhold
  • Bli medlem

Optimus 111T koker i tanken


esphojo

Anbefalte innlegg

Har fiklet litt med en 111T og etter et par runder fått den til å brenne fint. Men når jeg slukker den høres det nesten ut som det koker i tanken. Boblelyd. Tanken kjennes ikke spesielt varm ut. Noen med tips? Mener bestem det ikke er slik på den andre jeg har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mareng
1 time siden, esphojo skrev:

Har fiklet litt med en 111T og etter et par runder fått den til å brenne fint. Men når jeg slukker den høres det nesten ut som det koker i tanken. Boblelyd. Tanken kjennes ikke spesielt varm ut. Noen med tips? Mener bestem det ikke er slik på den andre jeg har....

Har 111C, med varmeskjold. Tanken blir glovarm etterhvert, og det koker i tanken. Kanskje noe av grunnen til at det er en skikkelig god vinterprimus på parafin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin vil nok kunne koke, spesielt på varme sommerdager. Jeg har bare brukt parafin på min 111 bråkebrenner, og den har jeg aldri lagt merke til at blir så varm.

8R derimot der koker bensinen.

 

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har opplevd at både bensin og parafin koker på 111T og 111C. På min 111T var det verst og tanken var så varmat det tok lang tid før jeg kunne ta i den og tanklokket. Skiftet brenner på den og problemet var borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med å skifte brenner på den. Har bare testet en gang etterpå, men hørte ikke noe bobling da. Var et lite hull helt i toppen på ene stigrøret. Om det er noen sammenheng skal jeg ikke si. Byttet da den plutselig skiftet lyd under brenning, akkurat som den slo over (og brant under).

20180809_104935.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.