Gå til innhold
Monics

Telttur med barn i nærheten av Haugesund

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Er det noen som har noen tips til hvor en kan dra på telttur med barn i eller i nærheten av Haugesund? Gjerne med tilknytning til vann/sjø.

Endret av Monics

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har hatt noen fine overnattinger i Leirvåg (Sveio) / Kirkegården ved havet.

Sandbekken i Tysvær har jeg også hørt skal være fint (ikke villmark, men flott tilrettelagt). Tenker dere å gå et stykke fra bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vigdarvatnet er flott, men enklest fra kano eller båt er min erfaring. Et eller to alternativer uten kano er å parkere på Apeland på Apelandsneset og derfra gå utover mot Skorpeneset på sti, eller kjøre til Lindøy ved Vigdarheim. Det finnes teltplasser ute på Lindøy.

En times tid fra Haugesund ligger vakre Etnefjellene. Noen kilometer på vei inn mot Olalia ligger Ongelsvatnet, der er det teltplasser like ved utoset, og fisk i vannet. Et annet alternativ er å parkere på Skarstøl/Kritle litt lenger øst og dra opp i Strypeheiene, evt. helt opp til Løkjelsvatnhytta og området der (ca. 5km), evt. klatre stigene opp til turisthytta, hvis ikke ungene er altfor små. :)

DSC_6738.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Bjarne H.S. skrev:

Støttes. Om aktuelt er det utleie av kano ved Golfbanen i Sveio (kr 250 pr døgn mener jeg). Da får du låne med deg hengeren ned til vatnet for å laste av (få minutters kjøring). Er nok også mulighet for et telt eller to i enden av stien langs Bjellandselva (men der er nok hengekøye den optimale løsningen 😊).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.