Gå til innhold
  • Bli medlem

Frokost


Kjetil E.

Anbefalte innlegg

Annonse
5 minutter siden, Bjarne H.S. skrev:

Jeg bruker én pose (tilsvarer 1 liter melk) til 750g Müsli-frokostblanding. Det synes jeg fungerer fint.

Takker! må prøve ut litt av dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
11 timer siden, Kjetil E. skrev:

Mange lager sine egne porsonspakninger med frokst. Med feks crusli/havregryn og tørrmelk. Det jeg lurer på er hvor mye tørrmelkpulver tilsettes?

Ingenting å lure på, bare prøve seg fram. Jeg hiver oppi ett par spiseskjeer om det er stor eller liten porsjon. Det blir tørrmelksmak på vannet uansett ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til fjellturen i forrige uke så laget jeg egne porsjonspakninger med cirka 150-170 g med Coop Northug Musli samt 2-3 ss med tørrmelkpulver, samt at 1-2 ss med o'boy i noen av pakningene for litt variasjon. Så etter Nestle viking melk i flere butikker som vanligvis fører produktet (f. eks Obs eller Meny). Fant ingenting. Ingen vareetikett på hyllen heller. Betjeningen kunne heller ikke si noe om produktet, utsolgt/utgått etc. Kom slutt til en Meny butikk hvor hyllevareetiketten viste at varen var på tilbud 50%, 46 kr mot vanligvis 92 kr. Det var selvsagt tomt. Det ga gode indikasjoner på at dette er et utgående/utgått produkt. Prøvde å ringe til Nestles udugelige forbrukerkontakt for å få et svar, men kom ikke lengre enn 5 minutter i ventekø. Stakk deretter innom en såkalt innvandrerbutikk og fant et lignende produkt, også dette fra Nestle.

85 kr for en boks. Like bra som viking melken.

nido.jpg.b86f28bd39055e6a12f5e1d80383e35a.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, newyorkrangers skrev:

Til fjellturen i forrige uke så laget jeg egne porsjonspakninger med cirka 150-170 g med Coop Northug Musli samt 2-3 ss med tørrmelkpulver, samt at 1-2 ss med o'boy i noen av pakningene for litt variasjon. Så etter Nestle viking melk i flere butikker som vanligvis fører produktet (f. eks Obs eller Meny). Fant ingenting. Ingen vareetikett på hyllen heller. Betjeningen kunne heller ikke si noe om produktet, utsolgt/utgått etc. Kom slutt til en Meny butikk hvor hyllevareetiketten viste at varen var på tilbud 50%, 46 kr mot vanligvis 92 kr. Det var selvsagt tomt. Det ga gode indikasjoner på at dette er et utgående/utgått produkt. Prøvde å ringe til Nestles udugelige forbrukerkontakt for å få et svar, men kom ikke lengre enn 5 minutter i ventekø. Stakk deretter innom en såkalt innvandrerbutikk og fant et lignende produkt, også dette fra Nestle.

85 kr for en boks. Like bra som viking melken.

nido.jpg.b86f28bd39055e6a12f5e1d80383e35a.jpg

Kjell Iver var vel i kontakt med Nestle her for litt siden ang Nestles vikingmelk-pulver og fikk avkreftet at det er et utgående produkt:

 

Så anbefalinger av de Nidoboksene i en annen tråd, men har ikke funnet de i noen av butikkene rundt meg her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg skrev dette innlegget, så ser jeg i en annen tråd,          Viking Tørrmelk - en myte kan avkreftes.. :)                  at Kjell Iver skriver:

 

"Jeg oppretter et eget emne om dette så budskapet kommer klart fram. 

I en annen tråd om frokost er det sagt at Viking Tørrmelk er borte fra markedet. Jeg ba straks min samboer hamstre noen pakker for hos oss hadde de fortsatt på lager.

Jeg sjekket et annet sosialt medie og spurte Viking melk (ja de har egen gruppe), om de hadde sluttet å lage eller distribuere dette, og de svarte:

Hei Kjell Iver :) Hyggelig å høre fra deg. 
Nei, vi produserer fremdeles Viking Tørrmelk. 
Dessverre har Rema 1000 sluttet å føre produktet, men du kan fortsatt kjøpe tørrmelken hos Joker, Spar, Meny, Coop Mega og Coop Obs. 
Utvalget i de lokale butikkene kan variere, så et tips er å informere de ansatte i butikken om at du er interessert i å kjøpe Viking Tørrmelk ;) 
Ha en fin dag videre! 

Så jeg lar tipset gå videre. Det er veldig synd om slike produkt forsvinner fra butikkhyllene".

Så da er det håp om å få tak i viking melk likevel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tråd! 

Jeg bytta ut melka med en halv desiliter proteinpulver med jordbærsmak, da slipper jeg å sukre og får med litt mer proteiner i frokosten enn ellers. Er en god del dyrere enn tørrmelk da og for dem som liker det kan proteinene skaffes på annet vis, så det er sikkert ikke alle det er aktuelt for, men det funker som fysan for meg. 

  • Liker 4
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
1 time siden, Marcusgp skrev:

Nestle fører ikke lenger Viking Tørrmelk i Norge, jmf. siste post i nevnte tråd. Har snakket med Meny, som bekrefter at Nestle har trukket produktet permanent.

Då er det å sette sin lit til innvandrersjappene og Nido. Funkar heilt topp. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.