Gå til innhold
  • Bli medlem

Synnervika


elossius

Anbefalte innlegg

Jeg har en svoger som ønsker å ta seg en tur til Femund.
Utfordringen er at vi må ta med oss 4 unger i alderen 4 til 11 år, så det å gå veldig langt er utelukket.
Min erfaring med Femund er en 4 dagers tur alene i området rundt Roasten i 2017. Den turen anser jeg som for lang for minstemann på 4 år.

Derfor lurer jeg på om noen har forslag til korte turer til fiskevann i nærheten av Synnervika?
Elgå er også en mulighet.

mvh
Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel om lag 4 km fra Røoset til DNT hytta på Røvollen. Er det overkommelig? Da får man med seg båtturen på Femunden og man kan overnatte på hytta. Fra hytta har man kort vei til mange spennde kulper, stryk og håer i elva, der det er relativ enkelt for barn å få fisk. Og det er om lag 2 km opp til Nedre Roasten der også Svarttjern ligger i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, jeg viste jeg kunne få svar fra fjellforum og @Bjarne H.S.

Det er i området Synnervika og Flensmarka jeg også vurderte som det beste med tanke på at vi ikke er så mobile.
Jeg skal lese bloggen din og videresende den til min kjære svoger.

Skal også lufte tanken om å ta båten til Røsanden og gå litt oppover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.