Gå til innhold
  • Bli medlem

Sette opp Ringstind i forhold til vind?


DROMEDILLA

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et Ringstind SL 2 telt som solo telt. Siden det har en litt annen konstruksjon enn et vanlig tunelltelt lurer jeg på hvordan man best setter det opp i forhold til vinden? Skal det settes opp med fotenden slik om et tunelltelt eller med siden mot vinden?

Endret av DROMEDILLA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ett vanlig Ringstind, og setter det opp med fotenden mot vinden. Har bestandig teltet nedpakket i posen slik at fotenden kan draes ut, og plugges fast, uten å ta ut resten av teltet. Men når jeg tenker meg om, har det stått fint med hodeenden mot vinden også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Ringstind 1 og Ringstind SL 1-2 og setter dem alltid opp med hodeenden mot vinden. På den måten kommer inngangen i le for vinden. Hodeenden har best barduneringsmuligheter, og mengden teltduk - dvs. avstanden fra teltstang til bakken - er mindre, så det blir mindre blafring i vinden der.

Endret av ketilring
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort det med vilje men har jo opplevd at vinden har snudd. Riktig nok ikke noe ekstrem vind det jeg har opplevd fra siden men akkurat ringstind konstruksjonen er nok litt dårlig på sidevind. Nå har jeg modifisert mitt telt med endel ekstra pluggfester på sidene slik at det med normal vind ikke er noe problem fra siden heller. Men om du ikke har ekstra plugger i de to side dukene så blir det vanvittig blafring forestiller jeg meg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.