Gå til innhold
  • Bli medlem

Baby fjelltur? 4,5 mnd


heivor

Anbefalte innlegg

Hei! 
Vi har gått litt på tur i marka med dnt overnatting med vår sønn, 4,5 mnd. Han liker godt å sitte i bæretøy, vi har gått fleire dagsturer på ca 10 km. Vurderer fjelltur med han i sommer. 

har nokon erfaring med fjelltur med så liten baby? 

Utfordringer eg ser er:
- Korleis beskytte godt for sola ?
- Korleis beskytte godt for mygg om det skulle komme ein sverm mellom hyttene
- Finne fine ruter som ikkje er for lange 

Vi har UV drakt, UV hatt og UV parasoll
Eg har gode turopplevelser fra Hardangervidda og har forsøkt å finne ruter med start i Rjukan med ca 10 km. Tenker såfall 

Gvepseborg - heilbergytta 
Køyre til Kalhovd og dagsturer rundt der (finn ingen steder å gå til som ikkje er for langt derifra, hadde elska å gå til Mjøsvatn)
Båt til Mogen og gå i området der. 
 
Tar gjerne i mot råd og forslag til turer og korleis best pakke inn den vesle herremann
Vi har også Thule, mulitisport CX1, men tenker den nok ikkje fungerer på vidda sjølv om eg skulle ønske det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mareng

Har ingen råd dessverre. Jeg ville bare råde til å ta det litt med ro første året i bæretøy. Gå gjerne på tur, men hele sommerferien i bæretøy kan bli litt mye. For mye bæring kan være skadelig. Noen barn sover veldig mye når de blir bært, og kan sånn sett gå glipp av litt viktig gulvaktivitet som trengs på den alderen.

Lykke til og god tur :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en god del turer med ungene første sommeren og høsten deres. Brukte Ergo Baby bæresele. Da ligger ungene godt inntil magen/btystet på den som bærer og man har full kontroll på barnet. I forhold til mygg kan da den som bærer ungen ha på seg myggjakke som da beskytter ungen mot udyra. Lett vindjakke beskytter godt mot sola. Min erfaring er at det er mor og far som er minimumsfaktoren i forhold til lengde, ikke ungene. Det er mye som skal i sekken av mat og bleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.