Gå til innhold
  • Bli medlem

Outdoor Research


tshansen

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaringer med dette merket? Jeg ser at Sport Outlet (Mx-Sport) har en helside reklame i siste Fjell & Vidde. 

De har livstidsgaranti på det meste, og får ganske gode tilbakemeldinger på nettet. Prisen er langt under gjennomsnittet og må sies å være veldig bra om produktene er så god som det hevdes. 

https://www.outdoorresearch.com/us/en/mens-foray-jacket/p/2429260001010

1827346467_ScreenShot2018-06-10at08_26_50.png.8871ebc5941c1eab2f801bdb4ba11876.png

1687782913_ScreenShot2018-06-10at08_27_09.png.3972b550711f8f574e8abbb8527a927e.png

1800,- er prisen for denne jakken på Sport Outlet..

9E072DBE-5806-49B7-A080-7CA3B3E3DE49.thumb.jpeg.79a6d1c151866ab2ecf705412c61cc01.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Outdoor Research har et bra rykte, men den modellen du viser til (Foray) har membran av Gore Tex Paclite. Det er en enklere lettvektsvariant av GT, og mange har rapportert problemer med den. Mye mindre slitesterk enn annen Gore Tex, og det var en hel del feilproduksjon som ble sendt ut på markedet. Jeg tror ikke Gore lager Paclite lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål - jeg gikk innom og prøvde denne jakken i dag og ble litt overrasket over at glidelåsen var motsatt av hva jeg er vant med dvs den hadde glidelås tilsvarende endel damemodeller har. Er det standard på OR? Og vanlig på flere merker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Manko skrev:

Spørsmål - jeg gikk innom og prøvde denne jakken i dag og ble litt overrasket over at glidelåsen var motsatt av hva jeg er vant med dvs den hadde glidelås tilsvarende endel damemodeller har. Er det standard på OR? Og vanlig på flere merker?

Er vel "the American way", Marmot, Mountain Hardwear og TNF har det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hm, ingen som har nærmere erfaring med jakkene fra OR, nærmere bestemt OR Optimizer? Såvidt jeg husker koster denne 2900 på Sport Outlet ("nedsatt fra 5500" eller noe slikt. Litt skeptisk til de førprisene i de butikkene der, er vel stort sett bare de som selger de merkene som føres der, og da kan man jo sette før-prisen som man vil). Hvordan vil en slik jakke måle seg mot andre mer kjente merker i det prissegmentet?

En ting jeg merket meg var at det ikke var noen ventilasjon på jakka, noe som i utgangspunktet er et ganske stort minus for min del (jeg blir fort ganske varm/svett med litt aktivitet), men mulig tanken er at jakka "puster" så bra at det ikke er nødvendig med ventilasjon (de billigere utgavene hadde glidelås under armene eller langs siden). Ellers virket jakka lett og behagelig.

Har hatt Bergans-jakker de ti siste årene, og disse har vært plaget med defekte glidelåser. Glidelåsene har gått en etter en. Er klar over at det er mulig å få fikset dette hos Bergans, men gidder ikke til stadighet å måtte sende inn jakke og være foruten i flere uker. Derfor blir det neppe Bergans denne gangen.

Er på utkikk etter en "allround" skalljakke, som kan brukes til hverdags, året rundt, til små turer i marka og til fjellturer vår, sommer og høst (ikke noen store ekspedisjoner). Jakka jeg har nå er en Bergans Luster, så noe i den stilen. Tenkte egentlig på Hagløfs Esker til 1600 på Obs!, men så fant jeg den OR-jakka da, og likte den ganske godt, men den virker å være et ganske ubeskrevet blad, med unntak av noen få tester jeg finner, så hvis noen har noen erfaringer å dele er det velkomment.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, GeezerB skrev:

Hm, ingen som har nærmere erfaring med jakkene fra OR, nærmere bestemt OR Optimizer? Såvidt jeg husker koster denne 2900 på Sport Outlet ("nedsatt fra 5500" eller noe slikt. Litt skeptisk til de førprisene i de butikkene der, er vel stort sett bare de som selger de merkene som føres der, og da kan man jo sette før-prisen som man vil). Hvordan vil en slik jakke måle seg mot andre mer kjente merker i det prissegmentet?

God grunn til å ha en sunn skepsis til prisene der ja. For all del gode priser, men før prisen er veil pris da produktet var nytt, og har ofte sett samme produkter i nettbutikker til samme pris som Sport Outlet (da gjerne i outlet hos nettbutikken).

OR er et bra merke. Har ikke prøvd akkurat jakka du ser på, men noe andre plagg (B.la. Deviator jakken som mellom lag  på kalde skiturer). Kvaliteten er på lik linje med Hagløfs, Bergans, norrøna m.flere. 

Importør har foresten egen nettbutikk for OR produkter :https://ornorge.no/

Endret av Jan Erik Hansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Du sier at Bergans bruker lang tid på reprasjoner. Norrøna bruker ikke lang tid, de har en garanti på maks 10 eller 14 dager før du skal ha produktet i hende igjen, om jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null erfaring med OR men det er nok greie klær.

Bergans var kjapp på sende meg stoff/bot hvertfall jeg mailet de lurte på pris for en bot hadde målt opp. Fikk mail fra de lurte på adressen min så sendte de gratis 2 stk dermizax stykker til flere reparasjoner fremover. Det syns jeg var veldig bra service . Ikke hatt problemer med glidelås kun selvforskyldt rift hard bruk.

HH derimot har jeg brukt skomaker fikse glidelås på del jakker etter glider ga seg ikke fungerte knipe de mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mareng skrev:

Du sier at Bergans bruker lang tid på reprasjoner. Norrøna bruker ikke lang tid, de har en garanti på maks 10 eller 14 dager før du skal ha produktet i hende igjen, om jeg ikke husker feil?

OK, må innrømme at jeg ikke nødvendigvis har belegg for å si at de bruker lang tid, men om det nå er 10-14 dager som gjelder også for Bergans, så vil jeg i tilfelle være uten jakke 10-14 dager hver gang en glidelås ryker (tilsammen 7 glidelåser på de to jakkene jeg har hatt) , pluss at det er litt hassle med å måtte ta seg av innlevering/sending/henting. Det er ihvertfall noe jeg gjerne er foruten om jeg kan, men det er jo ikke sikkert Norrøna/HH/OR/<insert brand> er bedre enn Bergans. Jeg har sett nevnt i andre tråder om emnet at Bergans, i likhet med de fleste andre, bruker glidelås fra YKK. Må jo innrømme at det er rart om YKK-glidelåsene Bergans bruker skulle ryke fortere/oftere enn de som feks. Norrøna bruker, men erfaringen fra de to Bergans-jakkene jeg har hatt gjør altså at jeg ikke vurderer Bergans neste gang (men for alt jeg vet sitter det kanskje mange eiere av Norrøna-jakker rundtomkring og banner og freser over glidelåser også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
2 minutter siden, GeezerB skrev:

OK, må innrømme at jeg ikke nødvendigvis har belegg for å si at de bruker lang tid, men om det nå er 10-14 dager som gjelder også for Bergans, så vil jeg i tilfelle være uten jakke 10-14 dager hver gang en glidelås ryker (tilsammen 7 glidelåser på de to jakkene jeg har hatt) , pluss at det er litt hassle med å måtte ta seg av innlevering/sending/henting. Det er ihvertfall noe jeg gjerne er foruten om jeg kan, men det er jo ikke sikkert Norrøna/HH/OR/<insert brand> er bedre enn Bergans. Jeg har sett nevnt i andre tråder om emnet at Bergans, i likhet med de fleste andre, bruker glidelås fra YKK. Må jo innrømme at det er rart om YKK-glidelåsene Bergans bruker skulle ryke fortere/oftere enn de som feks. Norrøna bruker, men erfaringen fra de to Bergans-jakkene jeg har hatt gjør altså at jeg ikke vurderer Bergans neste gang (men for alt jeg vet sitter det kanskje mange eiere av Norrøna-jakker rundtomkring og banner og freser over glidelåser også)

Har byttet en glidelås på en 10 år gammel norrønasekk. Vannavvisende type, jeg synes de er tregere enn vanlige glidelåser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.