Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode tur shortser


tshansen

Anbefalte innlegg

Hallaien godtfolk 😉

som emne beskriver! Hva vil dere anbefale som gode turshortser? 

Jeg har lenge vurdert både keb og makke shorts, for at jeg liker buksene så godt, men usikker på om shortsen er like god? 

Har en gammel Volcom cargo shorts som er helt magisk, men tungt stoff, og litt si i bena gjør den direkte farlig å gå på tur med. Henger igjen på lårene når du blir svett! Blir fort spennende å «hoppe» fra Stein til Stein eller tråkke høye steg i bratt terreng 😂

jeg foretrekker mer enn to lommer (om mulig) noen som har gode innspill? 

Takk 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Fjällräven Abisko Lite Trekking Zip-Off og er super fornøyd. Buksa er ett år gammel og er denne sommeren med på Norge på langs. Så langt i år er den mest brukt som shorts, men det er digg å ta på beina om kvelden når det blir kjøligere.

Buksa ble også brukt flittig i fjor sommer, og har bare noen huller etter bålglør. Så kvaliteten er god, som den ofte er med Fjällräven.

Det er 4 gode lommer, to av dem med glidelås. Ellers er buksa i ett tynnere stoff, g-1000 lite, så den blir ikke så klam som de andre i tjukkere stoff. Det er ikke glidelås i siden, men det gjør ikke så mye når man kan ta av beina. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, tshansen skrev:

Hva vil dere anbefale som gode turshortser?

Hvorfor ikke zip-off bukse? Jeg bruker aldri shorts, kun zipoff på tur, da sparer du vekt/pakkevolum også. Helst de med to glidelåser på hvert bein. IMG_4546.thumb.JPG.af948f56bbab2b4628b455b1dbba3633.JPG

Denne jeg brukte på turen rundt Tyrifjorden, Fjellreven. Belte uten hull, men med uendelig justering er også flott på lenger turer, hvor fasong/vekt endre seg. 

Også raskere å tørke mange løse buksebein, kontra en hel bukse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg sjeldent velger zip-off bukse er for at jeg er riktig laget, men feil sammensatt.... Du får veldig sjeldent de buksene i lang utgave. Som igjen gjør det til shorts eller pirat bukse 😂😂

Men har shorts'ene fra gitte merke lik passform som buksen eller er de videre i bena? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, tshansen skrev:

Grunnen til at jeg sjeldent velger zip-off bukse er for at jeg er riktig laget, men feil sammensatt.... Du får veldig sjeldent de buksene i lang utgave. Som igjen gjør det til shorts eller pirat bukse 😂😂

Men har shorts'ene fra gitte merke lik passform som buksen eller er de videre i bena? 

Den Zip-Off buksa jeg nevnte fantes i long når jeg kjøpte den, usikker på om den lages i long nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Thoreau skrev:

Hvor lange bein har du egentlig? Vet at det finnes spesialbutikker for de tjukke, men dette her er jeg mer usikker på.

Akkurat cm vet jeg ikke... men jeg er 200 cm lang hele meg... så de normale buksene blir en anelse kort i bena. Jeg går veldig godt i fjellreven og lundhags sine long modeller :-) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, tshansen skrev:

jeg foretrekker mer enn to lommer

Er mange lommer viktig, er nerd-merket Scottevest obligatorisk å sjekke ut, hele forretningsideen deres er å sørge for masse lommer på ethvert plagg, til og med trusene har et par lommer :D http://www.scottevest.com

Og jeg har faktisk kjøpt et par shortser derfra, som har vært i fast bruk de siste 7 årene - de holder fortsatt koken. Ytterstoffet er slitesterk tettvevd nylon, og alle lommene (de hevdet 11 lommer, men jeg mener det er 9) utført i polyestermesh. Tørker på et blunk når den har blitt våt. 

http://www.scottevest.com/v3_store/travel-sports-shorts.shtml

En temmelig vesentlig ulempe er at den nå ser ut til å være gått ut av produksjon, og det ser ikke ut til at de har noe tilsvarende i salg - så da blir dette innlegget egentlig lite hjelpsomt, dessverre :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan den blir for lange, tynne, men for meg som er halvfeit og gjennomsnittlig lang så er Norrøna Fjørå Flex min soleklare favoritt. Det er egentlig en shorts laget for sykling, men jeg bruker den til alt (bortsett fra på jobb).

Den er så dyr at jeg normalt ikke ville tenkt på det engang, men så var jeg så "dum" å kjøpe langbuksevarianten til halv pris. Da gikk det ikke lang tid før jeg måtte krype til korset å kjøpe shortsen til fullpris (med FF-rabatt selvfølgelig). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Norrøna Shortsen er så dyr at jeg får heller se om jeg er heldig å finne et eksemplar når jeg er innom Devold Fabrikken neste uke :-P Takker for mange gode tips. Skal innom å prøve en Bergans shorts etterpå. Se om de kanskje har noe fra fjellreven eller lundhags også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg noen runder i prøverommet på xxl i dag! Herregud så jeg hater å prøve klær 😂👏🏻 

Endte tilslutt på en Bergans shorts og en Lundhags! Av alt de hadde var disse de som passet meg best! Fantastisk passform og begge shortser med mer enn to lommer i front 😉

2AE9D981-9890-421B-BF3B-2E8096A2234D.thumb.jpeg.3835042ce1afdbbfd8264b5d4b23e0b3.jpeg

takk for alle innspill 👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.