Gå til innhold
  • Bli medlem

Myggnetting under tarp


Novise

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp kjøpt min første tarp (3x2,9 m), og fikk anbefalt å bruke myggnetting. Etter å ha kikket i diverse nettbutikker, er jeg veldig usikker på hva jeg bør velge. Myggtelt med eller uten bunn? Eller bare en enkel myggnetting som festes i ett topppunkt? Myggnetting til sovepose virker klaustrofobisk, og krever vel at soveposens gildelås er trukket helt opp?  Har vurdert å kjøpe Hilleberg mesh ridge, som har en ganske stiv pris. Er den å anbefale?

Alle erfaringer og anbefalinger mottas med stor takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et Trekker Tent Net Tent bare med et annet stoff i bunnen som er mer vanntett, lettere og dyrere. Kan anbefales. God kvalitet og ingen som jeg har sett slår de på pris i forhold til hva man får, men det har nok relativt lang leveringstid(de lages for hånd på bestilling). Jeg foretrekker med bunn og slike små stenger i hjørnene for å holde gulvet i badekarform (det har ikke Hilleberg på sitt ser det ut til). Andre alternativ er MLD Serenity Yama, Mountain Gear Bug Shelter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et slikt: Bear paw net tent 2.

For et par år tilbake kjøpte jeg et slikt løst myggnett uten bunn som henger under presenningen. Dette måtte sikres med steiner i hjørnene, og hele stasen måtte løftes for å gå inn under. Funker, med sine minuser. Mitt største aber var inn ut og at det ikke var noe bunnduk. 

Det jeg har nå er kjøpt brukt her på forummet. Ikke noe å si på det, annet enn at formsydde vegger jo setter litt begrensninger på plass, akurat som i ett telt. 

På tur alene i kan en bivvy med myggnett over hodet være like bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Thomas E skrev:

En liten heads up: bear paw har fått relativt mange negative tilbakemeldinger sist jeg sjekka. Visstnok noe som har skjedd.

Som sagt - jeg kjøpte brukt av @Rino Holt Larsen, og godt fornøyd, men når han skaffet seg det har jeg ikke lagt meg borti. For alt jeg vet kan han og ha kjøpt det brukt, men produktet ellers er helt OK. 

Bear Paw har alltid fått kritikk for litt skjødesløse sømmer og en tråd for mye her og der, jeg tror aldri jeg har sett at de er helt på topp i form av håndverkskvalitet, men så langt jeg kan se er det heller ingen feil ved produktet. 

Hva slags rykter som svirrer nå vet jeg lite om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et myggtelt fra Frisport. Så bra ut på bildet, men ble skuffet da det ikke hadde hemper for plugger i de fire hjørnene. Uten plugger som strammer opp i bunnen blir det hele litt plundrete. Teltet har solid bunn. I bloggen min forteller jeg litt om mitt første natt i nettet.

Skal sy på noen pluggfester og teste igjen når forholdene tilsier at jeg kan koke morrakaffe der ute. ;)

Endret av Hege P.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Thomas E skrev:

Jeg har et Trekker Tent Net Tent bare med et annet stoff i bunnen som er mer vanntett, lettere og dyrere. Kan anbefales. God kvalitet og ingen som jeg har sett slår de på pris i forhold til hva man får, men det har nok relativt lang leveringstid(de lages for hånd på bestilling). Jeg foretrekker med bunn og slike små stenger i hjørnene for å holde gulvet i badekarform (det har ikke Hilleberg på sitt ser det ut til). Andre alternativ er MLD Serenity Yama, Mountain Gear Bug Shelter

Til Thomas: Nettingteltet fra “Trekker Tent” ser veldig fint ut. Bestilte du det enkle eller doble teltet? Hvor stor er tarpen du bruker? Min tarp måler 3x2,9 m - tror du den er stor nok for det doble teltet? Lurer også på om tau, plugger og eventuelle trestammer er tilstrekkelig for å slå opp nettingteltet. Eller er stenger nødvendig?

Beklager dumme spørsmål - de skyldes min nybegynner-status i friluftsliv. For tiden praktiseres tørrtrening i hagen. Håper jeg etter hvert tør å forsere hekken og bevege meg ut i skogen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2018 den 17.59, ost skrev:

Som sagt - jeg kjøpte brukt av @Rino Holt Larsen, og godt fornøyd, men når han skaffet seg det har jeg ikke lagt meg borti. For alt jeg vet kan han og ha kjøpt det brukt, men produktet ellers er helt OK. 

Jeg kjøpte Bearpaw-innerteltet nytt fra produsenten i 2013. Både året før og etter dette kjøpet, bestilte jeg blant annet et par tarper og et gulv derfra.

Må si jeg har vært fornøyd med alle tingene mht kvalitet, leveransetid og kommunikasjonen jeg har hatt med John (eieren av Bearpaw).

Har dog ingen erfaringer med bestillinger fra BPWD etter 2015.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2018 den 22.23, Novise skrev:

Til Thomas: Nettingteltet fra “Trekker Tent” ser veldig fint ut. Bestilte du det enkle eller doble teltet? Hvor stor er tarpen du bruker? Min tarp måler 3x2,9 m - tror du den er stor nok for det doble teltet? Lurer også på om tau, plugger og eventuelle trestammer er tilstrekkelig for å slå opp nettingteltet. Eller er stenger nødvendig?

Jeg gikk visst glipp av denne. Jeg bestilte en mellomting mellom dobbel og stort. 3x2,9m er stort nok for det doble. Innerteltet ville jeg bare festet i selve tarpen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet er fra sist helg på Krokskogen. Hilleberg Tarp 5 og Hilleberg Mesh Tent 1. Kjøpte dette på våren for å ha en enklere og luftigere overnatting nå i den varmen som vi har. Mesh teltet har bunn og fire pluggfester. Takhøyde i front er 95 cm. Godt fornøyd, kan anbefale dette. Har ikke fått prøvd det i skikkelig regnvær ennå, så jeg tar nok hageslangen for å se hva som skjer.

 

T5MT1.thumb.JPG.d9353a15c78b4509dbae810dd04afdf2.JPG

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.