Gå til innhold
  • Bli medlem

Kameraveske/bag på tur


Yngrav

Anbefalte innlegg

Jeg har ofte med meg speilrefleks på tur, og er derfor på utkikk etter noe pakke kameraet i!  Jeg har sjelden med meg noe mer enn kamerahus og et objektiv. Huset er et canon 5d mark 3 og objektivet er sigma 24-70 f2,8. 
Jeg har til nå bare pakket kamera i en vanntett pakkpose og tullet det inn i klær og lignende. 
Er det noen som har forslag til andre vesker eller lignende?  Helst med lav vekt!!

Tar også gjerne imot tips til gode objektiver å bruke på tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig fornøyd med en slik: 

Digital-Holster-10-V20-3.jpg

Med uttrekkbar snute og ikke for lange objektiver så kan jeg ha ett ekstra nedi der. Ellers så er det gjerne denne på brystet og evt større ekstraobjektiv i sekken i vanntettposer.

Brukes mye festet med en karbinkrok eller to på brystet av sekken: 

14485059_10153689158935194_2899141320712

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke kameraet henge framme så man kan bruke det?  Ett av mine beste fotokjøp er peak designs camera pro clip.   Som festes på for eks ryggsekkreimen.  Merker ikke at kamera henger der og er tilgjengelig i løpet av ett sekkund.   Hurtig fester fra samme merke til kamersreima så er den kjapp og ta av og på også.     https://m.stavangerfoto.no/nettbutikk/vesker-og-bæreutstyr/reimer-og-fester/peak-design/peak-design-capture-pro-camera-clip-v2-bæreløsning-inkl-arca-og-rc2-plate-cp-2-113128-p0000038556

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med @Phaser. Bruker selv CameraClip Pro med mitt Sony A7r II, og har også brukt det med et Canon 5D3. På partier hvor jeg har måtte klyve, har jeg tatt bryststroppen på sekken over objektivet, da sitter det mer stabilt. Kan hende det blir litt skraper i plastikken når man klyver, men kameraet er til for å brukes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CameraClip er smarte de også og jeg har brukt det noen ganger. Men kamera er ikke like beskyttet som med en bag som henges på bystet og er da generelt mer utsatt. Det er også noe knotete hvis du har et stort og tungt objektiv på kamera.

Brystbag løsningen gjør kamera akkurat like raskt tilgjengelig som et clips hengende på skulder reimen. I tillegg beskytter bagen kamera mot elementene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Julie_G skrev:

Helt enig med @Phaser. Bruker selv CameraClip Pro med mitt Sony A7r II, og har også brukt det med et Canon 5D3. På partier hvor jeg har måtte klyve, har jeg tatt bryststroppen på sekken over objektivet, da sitter det mer stabilt. Kan hende det blir litt skraper i plastikken når man klyver, men kameraet er til for å brukes!

Ja det hender det får gjennomgå litt.  Nå sist greip jeg fatt på en klyving som nok var mer klatring på 4/4+  Bare ett par meter men ganske så luftig så holdt meg tett inn til veggen for å si det sånn 😛.    Ha alltid på solblender og teip den fast så er det ikke noe viktig som blir ripa opp. Nå har jeg kamera og objektiv som skal tåle en del regn så eneste gangene jeg pakker det vanntett er i kano men da mest for at det skal flyte om man skulle være uheldig.   Den bagløsningen beskytter utvilsomt kameraet bedre.  Men jeg syns det virker klumpete og hadde blitt lei av å ta det opp og ned.   Dette har jo noe med hvordan man bruker kameraet å gjøre også.   Gikk To dager med 70-200 2.8 på og bare kamerareima.   Det var etter det at det ble camera clip.   😛

Endret av Phaser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Phaser skrev:

Ja det hender det får gjennomgå litt.  Nå sist greip jeg fatt på en klyving som nok var mer klatring på 4/4+  Bare ett par meter men ganske så luftig så holdt meg tett inn til veggen for å si det sånn 😛.    Ha alltid på solblender og teip den fast så er det ikke noe viktig som blir ripa opp. Nå har jeg kamera og objektiv som skal tåle en del regn så eneste gangene jeg pakker det vanntett er i kano men da mest for at det skal flyte om man skulle være uheldig.   Den bagløsningen beskytter utvilsomt kameraet bedre.  Men jeg syns det virker klumpete og hadde blitt lei av å ta det opp og ned.   Dette har jo noe med hvordan man bruker kameraet å gjøre også.   Gikk To dager med 70-200 2.8 på og bare kamerareima.   Det var etter det at det ble camera clip.   😛

Hvis man er redd for regn/støv så selger vel Peak Design også et regntrekk om jeg ikke husker feil. Kameraet tåler en støyt den og litt regn, men det trekker nok litt ned på prisen dersom man ønsker å selge den :P Bagløsningen har jeg testet og det var ikke noe for meg. Vektfordeligen var mye bedre, men syntes det ble for klumpete og plagsomt (jeg hadde dog bagen festet i en sele og ikke rett på sekken, tror sela var fra lowpro eller thinktank...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Yngrav skrev:

 Denne ser veldig bra ut @Espen Ørud. Kan jeg spør hvilket merke det er og eventuelt hvor du kjøpte den?.. 
har sett mange fine løsninger, men vil gjerne ha noe som beskytter mot slag og skit. 

https://www.scandinavianphoto.no/produkt/11821325/think-tank/digital-holster-10-snutebag-for-sma-dslr-systemkameraer

Jeg går ikke god for størrelsen på akkurat den jeg linket tili forhold til hva du har av kamera, men det er rett produsent og type. Denne heter tydeligvis 10, mens min er merket med 40. Så de har tydeligvis noen størrelser å velge mellom

Min passer til en 5D med batterigrep og ganske store objektiver pga at du kan trekke ut snuten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.