Gå til innhold
  • Bli medlem

Fantorangen

Anbefalte innlegg

Jeg og datteren på 8 fikk plutselig en ettermiddag et illebefinnende og bestemte oss for å ta turen opp til Sikatjønna i Klæbu kommune. Parkerte ved Brøttem parkering. Vi passerte bommen og gikk "rett frem". Videre var det en oversiktlig skogsvei og etter hvert sti. Vi brukte vel ca. 2 timer opp - men det var godt med pauser underveis for å titte på alt mulig man fant på veien. Vi var ekstremt heldige med været og det var derfor "mye" folk å treffe på stien, tror vi traff på hele 3 turgåere totalt.. Når man har passert det bratte partiet kommer man over på et myrområde, anbefaler derfor godt skotøy. Vel oppe fikk vi nyte et fantastisk område og et fiskevann som tydeligvis var fullt av fisk - vi så fisk som hoppa hele kvelden/morgenen, men på tross av all den fristende fisken fikk vi ikke napp. Den ene lokale vi traff sa at vi måtte ha vært utrolig uheldige, for her fikk man visstnok fisk uansett hva. Fisk eller ei, vi hadde en super tur. Lett tilgjengelig og ikke minst overkommelig for barn. 

Dette var også vår første tur med hengekøye. Jeg har merket "Ticket too the moon King Size" samt myggnetting, mens min datter faktisk har ei fra ebay som funka knall! Link;  https://www.ebay.com/itm/152371296863?ul_noapp=true Fordelen synes jeg med hengekøye, er at det er ekstremt lett vekt på samt at det går uhorvelig fort å sette opp og ta ned. Ulempen er vel kanskje for noen at man ikke får ligge helt flatt, men er du av typen som meg som har et godt sovehjerte og ikke har noe imot litt rare stillinger så vil du nok synes dette er en utrolig fin måte å sove ute på. 

 

34365155_10155268055180899_6897576181541896192_n.jpg

34383485_10155268054805899_3955577318117736448_n.jpg

34349544_10155268055130899_3419224679821344768_n.jpg

Vis rapporten i Turkartet

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.