Gå til innhold
  • Bli medlem

Kajakk, eller kanskje packraft?


Anbefalte innlegg

Men altså det er jo ikke like morsomt... :-) 

(og det står forøvrig at den skal fjernes på nest siste bilde, men på siste bilde står den fremdeles på, en meter ut med teksten "nå kan du kjøre" - neste bilde bør da være en politibil som stopper bilen og "så får du bot")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som jeg synes er spesielt er at de legger kanoen på biltaket med kjølen ned. Funker sikkert i opplett, men det skal ikke regne mye før man får en ganske uhåndterbar last. Med et skikkelig pøsregn passerer man vel fort 100 kg vann i kanoen på en timer eller to. 

Det er også mye enklere å stroppe fast en kano som ligger opp-ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Eksilbergenseren skrev:

Det som jeg synes er spesielt er at de legger kanoen på biltaket med kjølen ned. Funker sikkert i opplett, men det skal ikke regne mye før man får en ganske uhåndterbar last. Med et skikkelig pøsregn passerer man vel fort 100 kg vann i kanoen på en timer eller to. 

Det er også mye enklere å stroppe fast en kano som ligger opp-ned.

Jeg antok de la den slik for at man lettere kunne se oppsettet og funksjonen. Men de burde brukt en kajakk istedenfor kanoen akkurat der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2018 den 14.11, Gittiamo skrev:

Jeg antok de la den slik for at man lettere kunne se oppsettet og funksjonen. Men de burde brukt en kajakk istedenfor kanoen akkurat der. 

De har antakelig lagt den slik for å få den til å ligge på stativet. Jeg har selv en kassevogn og en Ally opp ned blir liggende med baugene på taket, slik at relingen ikke når ned til stativet. Når taket er like langt som kanoen oppstår slike problem. (Og ja, det krever at man er oppmerksom ved regnvær)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ASI skrev:

De har antakelig lagt den slik for å få den til å ligge på stativet. Jeg har selv en kassevogn og en Ally opp ned blir liggende med baugene på taket, slik at relingen ikke når ned til stativet. Når taket er like langt som kanoen oppstår slike problem. (Og ja, det krever at man er oppmerksom ved regnvær)

Ser den 👍🏻 Enda en grunn for heller å bruke en kajakk for å vise oppsettet 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ASI skrev:

De har antakelig lagt den slik for å få den til å ligge på stativet. Jeg har selv en kassevogn og en Ally opp ned blir liggende med baugene på taket, slik at relingen ikke når ned til stativet. Når taket er like langt som kanoen oppstår slike problem. (Og ja, det krever at man er oppmerksom ved regnvær)

Det der er potensielt veldig farlig. 10 liter vann oppi kanoen kan gjøre den til et prosjektil ved kræsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en stasjonsvogn er det en fordel å ha kanoen med kjølen ned. Da får man ofte litt spring ved bakluken, og man får åpnet den mer. Men jeg ligger den alltid opp/ned, da ligger den som støpt.

Kajakken ligger jeg med kjølen ned, og har noe liggeunderlagbiter som jeg har brettet inn på midten med borrelås på som fester rundt takbøylene. Da følger skummet v-kjølen på kajakken, og den ligger som støpt fast. Det skal regne mye og lenge før man får noe nevneverdig vann i cocpiten. Opp/ned kajakk hindrer også bakluken i å gå like mye opp på stasjonsvognen.

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.