Gå til innhold
  • Bli medlem

Ad hoc kanotralle


TOT

Anbefalte innlegg

Nød lærer naken ... osv, og med nyanskaffet kano og en plutselig trang til tur, måtte mangel på tralle løses! 

Resultatet ble sykkelvogna. Funket helt utmerket. Kanoen lot seg trille med en hånd t/r Losby - Mønevann. Mesteparten av baggasje la jeg i vogna, mens jr fikk sitte oppi. Framhjulet på vogna var ikke ned i bakken ved trilling, men støttet oppunder kanoen. BF6FFCF5-DC06-47E9-BB66-1E16B6760F0B.thumb.jpeg.797989adf05d2709c13ec45dc882dbff.jpeg

Endret av TOT
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
44 minutter siden, tusjmann skrev:

Fantastisk tralle :).... Ser forresten ut som om monteringen har en liten skavank foran på bauen, hvor buen går litt opp... Sannsynligvis er spantet på feil side av den svarte "holderen" :-).

Mvh
OCD 

image.png

Jepp! Vannlinjen var på ingen måte rett på noen av sidene. Jeg lå og duppet rundt kanoen i packraft, og fikk sett det godt. Skal spantet være over eller under de svarte plaststopperne? Da jeg monterte ble jeg ikke helt klok på dette ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, TOT skrev:

Jepp! Vannlinjen var på ingen måte rett på noen av sidene. Jeg lå og duppet rundt kanoen i packraft, og fikk sett det godt. Skal spantet være over eller under de svarte plaststopperne? Da jeg monterte ble jeg ikke helt klok på dette ...

Siden vi er inne på montering, har jeg et spørsmål til:

Jeg har to seter med bein som festes i de langsgående bunnrørene. Beina er så vidt jeg kan bedømme helt parallelle. Det fremste setet sitter såpass langt bak i kanoen at det lar seg feste. Men det bakerste setet fikk jeg ikke satt rett der jeg mente det burde stå, dvs ganske langt bak. Resultatet ble et skjevt sete. Jeg merket ikke særlig til dette og det fungerte greit, men det ser litt pussig ut. D9A2682A-0655-4D96-A0D2-CA2B0686D13B.thumb.jpeg.8f7f1b9465601f545a26f94264e5e513.jpeg

Endret av TOT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TOT skrev:

Siden vi er inne på montering, har jeg et spørsmål til:

Jeg har to seter med bein som festes i de langsgående bunnrørene. Beina er så vidt jeg kan bedømme helt parallelle. Det fremste setet sitter såpass langt bak i kanoen at det lar seg feste. Men det bakerste setet fikk jeg ikke satt rett der jeg mente det burde stå, dvs ganske langt bak. Resultatet ble et skjevt sete. Jeg merket ikke særlig til dette og det fungerte greit, men det ser litt pussig ut. D9A2682A-0655-4D96-A0D2-CA2B0686D13B.thumb.jpeg.8f7f1b9465601f545a26f94264e5e513.jpeg

Hehe, er nok ikke meningen at man skal feste setet så langt bak. Når det er sagt, så dropper vi ofte seter om vi har annet å sitte på(sekk e.l) da setene er ganske vonde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Slik er bakerste sits på min kano plassert.

Jeg har avtagbare polstrede seter med rygg plassert oppå sitsene. 

Baksetet til venstre: F49AEA7C-09C2-4BFA-977F-1F37D757E1F4.thumb.jpeg.d95788a540fca3e4ed72ffa5a1d2e096.jpeg

Baksetet til høyre:

EA33F849-0577-4366-9C20-4E9F1B4C72A9.thumb.jpeg.477a6f0145fae30dc53306458e2eab56.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.