Gå til innhold
  • Bli medlem

Tørking, vakumpakking og frysing


Karbonfilt

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Går det å fryse tørket mat som er pakket i ziplock en stund før man skal ut og så ta det med fra fryseren og ut på 5 dagers tur? Jeg er bekymret for kondens og at frysingen skal introdusere fuktighet i tørrvarene? Det jeg tørker er div middagsretter med kjøtt/ris/grønnsaker ol. 

Lurer også på om man kan fryse tørket mat som er vakumpakket  og så ta det med ut? Ser for meg at det er mindre risiko for kondens/fukt når det er vakumpakket? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, tubbs skrev:

Jeg har tørka både kjøtt og frukt i dehydratorn min og fryst det ned i både zip og vakum.
Det er så lite fuktighet igjen i varene at kondens ikke er noe stort problem føler jeg :)
Men vakumpakking er å foretrekke :)

 

+ 1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.