Gå til innhold
  • Bli medlem

Vassfaret


jah

Anbefalte innlegg

Hei,

Det er kraftig varmt i været og senorge.no påstår at det er gangbart mange steder rundt ~1000moh.

Tenker tanken på å dra opp i høydemeter for å fiske i helgen og har sett meg ut Storrustefjell, nærmere bestemt gå opp Trollfossen og fiske i vanna innover (Prestegårdstjernene og evt inn til Fisketjernet). Er det noen som vet noe om området her? Blir det satt ut noe fisk? Ser jo av bilder rundt omkring at det blir nok en fin tur, men håper jo å få et par pinner på fluestanga også.. Vanskelig å finne noe som helst info på nett.

Endret av jah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! 

Flott område du har sett deg ut! Jeg var der ca 10 dager siden , en del snøfonner da men jeg vil tro at er bra gangbart nå. 

Kjenner ikke til utsetting av fisk. Har tenkt meg på fiske der selv nå snart. Vil da teste forskjellige vann. Har hørt det er vann uten fisk, og vann med brukbar fisk på fjellet der. Uten at jeg vet hvem er hvem ennå. 

Finnes noen som driver med guiding i dalen, Vassfaret villmarksopplevelser tror jeg de heter. Kanskje de kan dele kunnskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Her er info fra DNT Storekrakkoia

Fiskemuligheter

Det er godt ørretfiske i Steinhyttevatna og i Fisketjern. Steinhyttevann ligger en halvtimes gange fra koia og Fisketjern ligger 3/4 times gange fra Storekrak. Det er gode muligheter for fisk hele sommeren, men best fiske er det i august måned. Med mark eller sluk kan du få ørret mellom 200 og 500 g. Det er gjennomgående større fisk i Fisketjern. Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.