GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Ny sovepose 🐛


Anbefalte innlegg

Tips? Har ikke kjÞpt sovepose pÄ mange Är. Og nÄ er den borte!! Herregud...

Vi skal pÄ telttur noen uker i sommer, og jeg kan hovedsakelig kjÞpe en tresesongers. Er ikke superfan av telt pÄ vinteren. Enda...

Salg pÄ fjellsport, sÄ tenkte jeg kunne slÄ til nÄ. Da jeg likevel mÄ.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Dun eller syntet? Bare sommer eller vÄr og hÞst ogsÄ, siden du skriver 3-sesonger.

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Mareng

Mountain Hardware sine Lamina-Z poser har fÄtt gode omtaler. Det er syntetiske poser, ta en kikk pÄ dem og se om du finner en du tror passer.

Ellers er Warmpace Viking dunposer i god kvalitet som gir mye for pengene. (Jeg Synes viking 600 er super ned til noen fÄ minusgrader).

Ingen av disse er sÊrlig billige poser, eller sÊrlig dyre poser, men midt pÄ treet. Syntet er billigere enn dun.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

25 minutter siden, Mareng skrev:

Mountain Hardware sine Lamina-Z poser har fÄtt gode omtaler. Det er syntetiske poser, ta en kikk pÄ dem og se om du finner en du tror passer.

Ellers er Warmpace Viking dunposer i god kvalitet som gir mye for pengene. (Jeg Synes viking 600 er super ned til noen fÄ minusgrader).

Ingen av disse er sÊrlig billige poser, eller sÊrlig dyre poser, men midt pÄ treet. Syntet er billigere enn dun.

Takk for svar - det ble en Lamina-Z! 🏕

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Turlyst

Ikke mindre enn 600 gram dun, gjerne 7/800 gram til vÄr og hÞst for kvinner. Hel glidelÄs for bedre lufting i sommervarmen. Hvis det er telt behÞver du ikke velge ytterstoff som er veldig vannavstÞtende, men kan vÊre bra til fuktige hÞstturer.

Rab Ascent-modellene er bredere, Rab Summit 600 og 800 litt smalere, men ikke superslim. Rab Neutrino er slankere, ogsÄ Mountain Hardware Phantom Flame. 

Av de pÄ salg ville kikket pÄ disse https://www.fjellsport.no/kampanjer/sove-ute/soveposer-og-liggeunderlag/mountain-hardwear-phantom-flame-sleeping-bag-reg-cyber-green.html Holder -4 noe som dekker mye, men tidlig vÄr og senhÞst trenger du varmere pose etter min mening. Topp dunkvalitet, impregnert dun.

https://www.fjellsport.no/kampanjer/sove-ute/soveposer-og-liggeunderlag/rab-ascent-900-w-rococco.html En ganske romslig pose, 170cm personlengde, grei dunkvalitet. Ikke EN-testet. Hvis jeg legger Rabs sleep limit til grunn kan den kanskje holde deg varm til ned mot -10.

Edit: Lamina Z er et godt valg - hvem av dem - torch?

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Mareng
46 minutter siden, annaerbest skrev:

Takk for svar - det ble en Lamina-Z! 🏕

Grattis!

Da fikk du nok noe av meget god kvalitet, som ikke tar fullstendig knekken pÄ lommeboken :) Hvilke modell ble det?

PS! Husk Ä oppbevare soveposen hengende/liggende lÞst, eller i en romslig oppbevaringspose/sÞppelsekk etc. Oppbevarer du den over tid i ett trangt trekk reduseres isolasjonsevnen i fyllet ;) Gjelde alle soveposer!

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

49 minutter siden, Jan@ skrev:

Ikke mindre enn 600 gram dun, gjerne 7/800 gram til vÄr og hÞst for kvinner. Hel glidelÄs for bedre lufting i sommervarmen. Hvis det er telt behÞver du ikke velge ytterstoff som er veldig vannavstÞtende, men kan vÊre bra til fuktige hÞstturer.

Rab Ascent-modellene er bredere, Rab Summit 600 og 800 litt smalere, men ikke superslim. Rab Neutrino er slankere, ogsÄ Mountain Hardware Phantom Flame. 

Av de pÄ salg ville kikket pÄ disse https://www.fjellsport.no/kampanjer/sove-ute/soveposer-og-liggeunderlag/mountain-hardwear-phantom-flame-sleeping-bag-reg-cyber-green.html Holder -4 noe som dekker mye, men tidlig vÄr og senhÞst trenger du varmere pose etter min mening. Topp dunkvalitet, impregnert dun.

https://www.fjellsport.no/kampanjer/sove-ute/soveposer-og-liggeunderlag/rab-ascent-900-w-rococco.html En ganske romslig pose, 170cm personlengde, grei dunkvalitet. Ikke EN-testet. Hvis jeg legger Rabs sleep limit til grunn kan den kanskje holde deg varm til ned mot -10.

Edit: Lamina Z er et godt valg - hvem av dem - torch?

Det ble «Spark»! Var ikke aktuelt Ä kjÞpe vinterpose denne omgangen. Kan vel hende sommeren blir kaldere, men hvis dette vÊret holder seg kan jeg bo bare pakke ei litta filt og dra over meg i sommer...

FÄr meg ikke til Ä kjÞpe dun, mÄ i alle fall undersÞke fremstillingen fÞrst :)

Tusen takk for godt svar!

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Turlyst
28 minutter siden, annaerbest skrev:

Det ble «Spark»! Var ikke aktuelt Ä kjÞpe vinterpose denne omgangen. Kan vel hende sommeren blir kaldere, men hvis dette vÊret holder seg kan jeg bo bare pakke ei litta filt og dra over meg i sommer...

FÄr meg ikke til Ä kjÞpe dun, mÄ i alle fall undersÞke fremstillingen fÞrst :)

Tusen takk for godt svar!

Bare vÊr obs pÄ at T-limit er laveste temperatur for menn, og T-comfort er laveste temperatur for kvinner. For Spark vil det si din 1 grad. Noen klarer seg bra i laveste oppgitte temperatur, mens andre fryser fÞr den. Spark er en sommerpose, mens Torch er en topp 3-sesongspose for kvinner, med -9 som laveste temperatur.

Vet ikke om den er testet etter ny eller gammel standard. Har kommet ny.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

7 timer siden, Jan@ skrev:

Bare vÊr obs pÄ at T-limit er laveste temperatur for menn, og T-comfort er laveste temperatur for kvinner. For Spark vil det si din 1 grad. Noen klarer seg bra i laveste oppgitte temperatur, mens andre fryser fÞr den. Spark er en sommerpose, mens Torch er en topp 3-sesongspose for kvinner, med -9 som laveste temperatur.

Vet ikke om den er testet etter ny eller gammel standard. Har kommet ny.

Ja, fikk med meg det! :-) Men takk for tips!🌾

Gjorde det enkelt og billig denne gangen, supplerer med underlag, isolasjon og superundis om nþdvendig tenker jeg 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.